April 7, 2010

Tengah kemaruk ..

Eheheheheh rajin plak mengentry sehari dua ni
kene rasuk roh rajin la ni ..
-
Sekarang ni ..mmppp dlm 3-4bln ni saya rajin sgt beli jackfruit@nangka
dekat giant or tesco .
nangka madu ..mmppp sedap sungguh .
x tau kenapa padahal dulu² saya ni langsung x suka nangka .
ehehehehe ada cap tesco lagik ;-P .
-
-
ini hasil pak google , lagi la mnggiurkan , ssluurrrppppp.

dah tetiba saya teringin yg di bawah ini pulak
jeng jeng jeng gulai nangka ..huwaaaaaaaaaa lazat nya ..dulu² masa kecik ada pokok nangka depan rumah saya
buahnya sangattttttttttt gemuk
mmg x habis mkn kalau sebijik masak
kadang² smpai kene buang sbb busuk
saya pun sampai dah x lalu mkn
kiranya bertahun² or berpuluh tahun saya muak tgk nangka
cuma kebelakangan ini je terasa sedap betul nangka ni hehehe
agaknya sbb kene beli ka
pulak tu harga pun memcekik
satu pack mcm sy beli tu RM7.99 huhuhu *nangis*
-
kenapa agaknya saya suka yer
saya rasa setiap gigitan tu adalah aroma kg halaman saya
tiba² teringat rumah lama kami kat sawah bendang
teringat pokok nangka di tepi jln
teringat pokok belimbing besi yg melebat didepan rumah
x lupa juga buah kuini depan tangga
kalau hujan lebat mlm hari , berebut kami bangun pagi sbb nak kutip kuini gugur
indahhhhh nya kenangan .
-
huhuhu melalut saya dek kerana sepeket nangka madu.
kalau lah boleh kembali ke 20thn yg lalu ... ;-((



8 komen uolls ::

sayangsayangibu said...

mommy adam....

apakahhh....apakahhh
adam..akan menjadi abang?;p

hajarus said...

betul la kak.. apakah itu 1 petanda yang jeng3x... hehehe... ;d

mamarempit said...

nyaman banar gangan nangka....huuu....bak semangkokkkk....

hanim.. said...

sedapnyeee jiejah..anim nie dah lama x dpt mkn nagka..sbb bdn2 sgt2 tatahan..kalu mkn je mmg 1 badan angin n sakit kepala..huhu..sudahnya..tgk je laa sambil telan air liur..huhu..

Jiejah @ Iza said...

eja / hajar
hahahahahaha idak lerrrrr , adam still tunggal sehinggan hari ni ekekeke .

Jiejah @ Iza said...

mama
mmg nyaman , akupun kidnap mangkuk org lain wakakakkaa

Jiejah @ Iza said...

anim
saya ni mmg sokmo berangin , tu pasal belasah ajek mende² berangin ni . tp lepas tu terima laaa akibatnya hahahaha

eddie dewanaga said...

Sejarah Dang Anum, isteri kepada Laksamana Bentan mengidam nangka dari kebun diraja, lu tau tak..?

itu kisah Sultan Mahmud mangkat dijulang, sehingga kini makam Dang Anum di Kota Tinggi, Johor ada ratusan pohon nangka.

NUFFNANG

Mr & Mrs Tan

Daisypath Anniversary tickers

ADAM IZZ ZAFFRAN TAN

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

ADEEL IZZ ZABAD TAN

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers