April 15, 2010

Resepi Chicken Rosemary - atas permintaan

Sebenarnya saya malas nak letak resepi² ni sbb :~
1- saya main campak²
2- takut org cuba x menjadi
3- mana tau tersama resepi org lain,kang org kata saya curik resepi hahaha
-
apapun sbb dah janji dgn korang²
saya gigih mentepek resepi
namo jd org munafik - wahhhhh so muslimah hehehe
-
Bahan-Bahan nya ialah ... hahahaa
~ayam (sukahati nak besar mana,nak seekor pun bleh)
~black pepper sos
~sos tiram
~cili sos
~ bawang putih + halia + kunyit hidup = tumbuk kasar/kalau malas blend aje
~dried rosemary - ni wajib ler kan
~olive oil
~lemon
~kentang -kalau suka
Cara-Cara membuatnya :~
~mula² rebus ayam sebentar , sebentar saja yer jgn lama² .
karang lembek plak hahaha
~rebus kentang jugak separuh masak
~kemudian perap dgn semua bahan diatas.
~garam , gula & perasakan ikut suka hati
~tutup bekas dgn alumunium foil barang sejam dulu.
lagi lama lagi sedap.
~bakar dalam 45minit -1jam
-
Selamat mencuba .
kalau berjaya bgtau saya yer
kalau gagal sila katakan itu bukan salah saya miahahaha.

6 komen uolls ::

puterikurekure said...

tq dear!
:)

suhaila-ab said...

huh...habis diet kalau layan menu ni..

bvlgarigirl @ Arianna said...

oh wow. sedapnye. rasa macam nak cuba je

ina mail said...

jie, terima kasih daun keladi, kalau ada resepi western tunjuk lagi.ini akak ko nak tanya, tu minyak zaitun boleh tukar minyak kelapa.mode : nak jimat ongkos, minyak zaitun mahal.

hajarus said...

wowwwiii nampak menyelerakan laaa.... lalala...

Jiejah @ Iza said...

heheheheh cuba yer jgn x cuba :D

NUFFNANG

Mr & Mrs Tan

Daisypath Anniversary tickers

ADAM IZZ ZAFFRAN TAN

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

ADEEL IZZ ZABAD TAN

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers