May 13, 2010

Mee Goreng Lada Hitam + Shitake

Semalam tiba-tiba teringin mkn mee goreng setelah lama banned.
ingat x mee rosak dulu ??
lepas kejadian tu mmg saya x beli mee , rasanya dah 2bln kot hehehe
Kali ni saya teringin "mee goreng shitake b/pepper"
uikkkkkk panjang tajuk huhuhu
nak resepi ??
ini mmg resepi saya sendiri tau
no copyright dr mana² hehehe -saya kan hantu b/pepper ;-P
-
BAHAN-BAHAN
  1. Mee kuning - saya guna mee besar
  2. Cendawan shitake - kalau nak guna cendawan tiram pun bleh
  3. Isi ayam - kalau nak seafood pun ok
  4. Sayur mayur - godek laaa apa saja ada kat dlm peti hehehe
  5. Lada hitam kasar - kalau nak guna sos l/hitam pun boleh (tp kalau x sedap jgn salahkan saya ;-P )
  6. Bawang putih - ketuk jek
  7. Sos cili
  8. Garam + perasa

CARA-CARA :~

Masak laa mcm korang masak mee goreng yg biasa tu hehehe.

selamat mencuba yer ibuk² :-))

3 komen uolls ::

Alynn Notnot said...

besar betul mee tu kan. aku pun suka blackpepper jgk! :D

xaRa said...

klu letak telur mata kerbau ag sedap nie..hehe

lapa lar tgk mee akak nie..;)

Jiejah @ Iza said...

alynn
mmg besarrrr punyaaaaa hehehe :-))

xara
tu laaa ,tmbh telor mata lagik sedap ekk?

NUFFNANG

Mr & Mrs Tan

Daisypath Anniversary tickers

ADAM IZZ ZAFFRAN TAN

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

ADEEL IZZ ZABAD TAN

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers