May 27, 2010

Dunia sekarang - bebel² pagihari

edisi membebel di pagi hari.
pagi tadi saya beli paper metro (jarang sgt nak beli,selalu baca online hehehe)
so,sambil layan adam bekpes kat mamak stall saya pun meraban la baca..
1- Radhi OAG & wife.
Lafaz cerai x sah selepas angkat sumpah .
bermakna mereka masih sah suami isteri
boleh percaya ker pada sumpah ?
sekarang ni saya tgk sumpah ni org buat main jekk.
x mengaku salah - angkat sumpah
nak tuduh org - angkat sumpah
nak bela diri - angkat sumpah
senang aje kan? x faham ker erti sumpah
x takut ke kene sumpahan balik ?
saya x la tuduh mereka² itu salah - NO !
siapalah saya nak jatuhkan hukuman pada org lain kan ?
cuma kadang² saya sedih , seolah² sumpah ni mainan mulut
sama gak ngan TALAK , sekarang ni suka² jek leh lafaz
satu ? dua? tiga?
dunia kita makin menuju kepengkahiran...
-
-
-
2- Cinta Lombok
ini lagi saya x faham , semakin kita kekang semakin menjadi²
mangsa pulak budak belasan tahun
terbaru yg saya baca budak dr sarawak , umur 15 thn
dah org dok selamatkan pun still hok hek hok hek kata nak tggu suami terchenta
lempang nakkkk ??
mak pak bersusah payah , bersedih hati ,bermuram durja dok minta bantuan supaya ko balik but ko still nak jantan tu jugak .. mintak dijauhkan kita dr dugaan begini kan ??
-
-
-
3- Permata Hijjaz
masa on d'way dtg kerja , saya dgr radio - suria.fm
diorg jemput kumpulan nasyid hijjaz , sedap pulak kan lagu² baru diaorg
layan plak dipagi² hening (hening la sangat pukul 9 tu ;-P)
saya mmg admire ngan suara munif tu - selalu menusuk hati
(admire jek , tp album x pernah beli hehehe)
so , kalau saper² rasa nak beli lates album
sila lah layari www.hijjaz.com.my
eeehhhh terpromo plak !!
-
-
-
itu je saya nak bebel pagi ni ..

2 komen uolls ::

Intan and The Boys said...

berita skang itu je la.

lombok.
buang baby.
cerai.

saket hati je kan?
tapi betul kata jiejah. budak2 yang kawen kat lombok tu macam kemaruk sangat ngan cinta lelaki sana. budak dari kedah dulu tu pon macam tu jugak. sebok nak balek kat suami dia. haihhh~

hajarus said...

macam2 kes skang ni kan kak.... moga2 dijauhkan la benda2 camni...

NUFFNANG

Mr & Mrs Tan

Daisypath Anniversary tickers

ADAM IZZ ZAFFRAN TAN

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

ADEEL IZZ ZABAD TAN

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers