March 26, 2009

Citer IJN plakkkkkkkk.

sambung citer semalam pasal BIL aku.
masa warded pagi tuh , terus doktor hantar ke IJN sbb depa detect sumting kat jantung.
anyway badan BIL bengkak sbb air x keluar dr badan , ye la buah pinggang rosak kan?
x leh proses semua mende yg masuk ..
dialisis patut next week baru start , permohonan arituh dah approved. Alhamdulillah.

sambung balik citer kat IJN ,
selepas depa check + x-tray semua , depa kata x perlu bedah jantung
sbbnya jantung lom block ~ korang jgn ler tya aku lebeh² ehhh ,
aku masa skolah duluk sains GAGAL !! ekekekek

cuma depa tebuk pusat (ayoooooooooooooo ngeri wehhhh) untuk keluarkan air berlebihan.
sian BIL aku :((
kene warded for 5days .
harap² lepas keluar ni boleh la dia buat dialisis ..
moga cepat sembuh
sian tgk life dia
sian isteri dia (walaupun aku x ngam sgt wakakaka)
sian anak² dia yg 4 org tuh ~ semua sekolah lagik.
sian MIL aku yg x abes² risaukan anak dia tuh ..
sian gak kat lokong yg asyik kene berulang alik uruskan abg dia.

semoga Allah sembuhkan dia .
walaupun kami x seagama tp dia tetap darah daging lokong ..
dia baekkkkkkkkkk ngan aku :)


~pada kita semua termasuk aku , jagalah kesihatan kita semasa masih sihat ni.
mknlah berpada² , minum air masak byk² ~ sian buah pinggang kita terpaksa
bekerja keras memproses segala mak nenek mknan yg kita belasah~

7 komen uolls ::

dalila said...

harap2 oklah..adik saya dah 5 thn dialisis. muda lagi baru 20an. masa memula detect buah pinggang prob cam abang lokong tu la..memacam.. pas dialisis suma ok..tapi kualiti hidup tu memang terjejas la..3 ari seminggu dialisis..lama lak tu..

nnti dah dialisis kalo kejer gomen free la kut..kalo mcm adik saya memula rm50/sesi, pastu mintak kurang rm15/sesi, mintak kurang lagi, rm5/sesi, last sekali rm1/sesi..okla tu..

a.b geldofg said...

majulah ksihatan utk diri kita

SyaNa said...

mahal gak kan dialisis tu..
aku nk sembang lebih2 psl penyakit ni pn takde xperience..

aku harap sume nye ok..

jiejah d'blogger said...

dalila / syana
yuppp mahal gak sekali dialisis.
RM100 x 3 = seminggu.
sebulan ? RM1200.00 ko .
dah la x leh keje mcm biasa , duit lak keluar mcm air huhuhu

ab
betul betul betul :)

eddie dewanaga said...

betul tu jiejah, walau dia tak seagama pun dgn kita, tapi tali persaudaraan tu masih tersimpul rapi, semoga dia sihat2 selalu...

semoga kita dan kawan2 kita kat sini pun sihat2 sejahtera hendaknya...

ai said...

"jagalah kesihatan kita semasa masih sihat ni.
mknlah berpada² , minum air masak byk² ~ sian buah pinggang kita terpaksa
bekerja keras memproses segala mak nenek mknan yg kita belasah"

huwaaaaaaaaaaaa!!! terasa aku Jahhhhhhhhh :(

aku pon doakan yg sama utk BIL kau tu..mudah2an sihat demi anak + isteri dia..huhuhu

jiejah d'blogger said...

eddie
tul tu ..kene jaga² kan.

ai
ooowwwwhhhhhhhh tidak langsung mengata ko tau .
tp bg peringatan sesama kita.
aku tgk sendiri betapa siksanya BIL bila sakit ..
aku pun harap ko cepat sembuh.
cepat dpt buah pinggang baru :)

NUFFNANG

Mr & Mrs Tan

Daisypath Anniversary tickers

ADAM IZZ ZAFFRAN TAN

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

ADEEL IZZ ZABAD TAN

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers