January 7, 2010

Mari memetik berries

Balik kg arituh saya geram sangat² ngan pokok berries yg melebat kat tepi rumah.
byk yg dah gugur ..sayang sangat kan.
tak ada saper yg nak mkn ..tu la kalau mende berlambak depan mata kan?
Berries ni BIL saya yg tanam , sejuk sungguh tgn dia
kalau saya yg tanam wajib pokok tu kiok
tangan panas mak saya kata huhuhu
_
_
Adam bersungguh² posing depan pokok.
abaikan kakak saya yg nak tumpang glemer tuh hehe
xcited adam petik buah sampai yg merah² pun dia petik
yg merah² tu belum masak , rasa dia masammmmm
yg hitam² tu baru masak , rasa dia masam manis
mcm rasa strawberry juga
sudah mmg keturunan dia kan :-D
nampak mcm x byk kan ,padahal dr jauh dah nmpk penuh pokok tu
saya ni x de seni nak ambik gmbr
main balun jekkk , tu yg gmbr tidak memberangsangkan ;-P
peaceeeeeeeeeeee!!!!
gigih sungguh pekerja² saya ni.
cukup bulan sila ambik gaji yer !!
peace lagik ..peluk erat bekas berries tuh
padahal adam langsung x mo mkn
dia ni bkn pecinta buah
like mummy like son lah kan
tp saya mkn juga berries ni ,adam langsung x mo
sejenis buah jek yg dia mkn - PISANG
very kekampungan kan hahaha
sedikit hasil tuaian.

kat bawah ni saya google nama sebenar berries ni
tp serius x jumpa .
yg saya pasti pokok berries saya adalah keturunan berries
nama scientific nya saya x tau
dulu² saya ingat raspberry , tp bila google eehhh mcm lain pulak
hehehehe x kisah la kan.
janji keturunan berries & sgt berkhasiat !!


Paling sadis , saya tertinggal sebekas berries dalam peti sejuk kat kg
huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!
mujur jugak saya dah ada ngap² masa edisi memetik tu
kalau x mau sepanjang minggu air liur meleleh
hahahaha over !!


6 komen uolls ::

strawberi said...

best giler..leh wat triffle..leh wat jem...senang eh tanam..lama tak nk dpt hasil..tingin nak tanam jugak...jeles..jeles

Suhana said...

kak, macam kat obersea la :)

Izza - Jiejah said...

strawberi
tak tau la senang ker tidak.
tp lama gak dah pokok ni ,rasanya dlm 2-3thn dah kot berbuah.
puas gak mkn buah dia hehehe

Izza - Jiejah said...

anna
tu laaa , x dpt pergi obersi ..feeling kutip buah berries mcm kat sana pun jadi la huhuhu

Anonymous said...

hermes handbags
off white jordan 1
curry 8
pg 1
supreme
off white hoodie outlet
kobe 9
kobe sneakers
yeezy boost 350 v2
curry 8

Unknown said...

g3c90g8t99 v6x89m2t04 s5p06h5z77 t3b77q3l39 w1i87x4r29 y6m48e6z18

NUFFNANG

Mr & Mrs Tan

Daisypath Anniversary tickers

ADAM IZZ ZAFFRAN TAN

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

ADEEL IZZ ZABAD TAN

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers