November 6, 2009

Aku , Hospital & Trauma

pinjam gmbr spital dr pak google
ok ..aku mengaku aku mmg trauma ngan hospital
apa hospital dah buat ngan aku ?
x de mende pun tp perasaan x secure ngan hospital tu wujud sejak azali .
masa kecik² dulu baru sampai perkarangan hospital
sudah ada kupu² berterbangan lam perut
kemudian dgn bangga nya bluekkkkkkkkkkkkkk!!!
adusssssssssss ... mmg memalukan ok !
@
@
@
bila aku dah skolah menengah , then akak aku masuk spital
sbb batu karang , masa tu aku ada berani sket jengah dia.
tp 10minit dah cabut balik hahahaha
itupun puas hidungku kembang kempis menapis bau hospital@ubat²an
@
@
kemuncaknya bila mak balik Mekah
pastu admit sbb kencing manis dia naik mendadak
(gara² asyik melantak kambing kat hotel ..miahahahhhaa)
so masa tu aku mmg x de pilihan ..
mau durhaka kah kalau x mo jaga emak sendiri .
awal² tu mmg ntah berapa ribu kupu² yg matik lam perut ku hahaha
lama² tu org kata alah bisa , tegal biasa
walaupun aku mmg x leh biasa ..tp aku tetap gagah ok !!!
hampir 2bln bertunggu tangga kat spital ,
bkn tiap hari laaaa tp rotate ngan kekanda² ku.
@
@
citer mak aku tuh 10thn lepas ,
so aku mcm trauma balik kat spital bila abg ngah aku plak masuk spital last year
paling trauma sbb abg ngah aku meninggal kat spital :-(( .
aku plak yg kene uruskan A-Z proses menuntut jenazah.
masa tu hilang jap trauma sbb blank kepala hotak kan ..
laju² je buat semua keje ..
dok bilik mayat pun steady je huhuhu
@
@
TAPI selepas setahun aku trauma balik ekekekekeke
mcm ni punya olang pun ada kaaaa?
yeeeeeeerrr , aku mmg penakut
so what ????
tp apekehei aku dok bebel² pasal trauma hospital kan?
SEBAB nya , lepas ni aku plak yg kene masuk spital
huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :-((
@
@
kenapa ???
kerana aku perlu buat operation untuk membuang tonsil .
alaaaaaaaa mesti korang kata kacang ajek
minor operation jekkk kan TAPI aku tetap TRAUMA.
ada x ubat untuk org trauma mcm aku ekkkk??
TRAUMA @ FOBIA ekkk ???
ntah laaa , yg pasti sejak aku tau aku kene operation
datang lah semua kupu-kupu malam berpesta dlm tembolok ku ..
ntah dah berapa kali aku muntah bila teringat spital :-0
@
adessssssssssssssssss ..kritikal perasaan aku ni .

6 komen uolls ::

Kak Lia said...

parah dh ikam ni

eddie dewanaga said...

gua pun penah dok spital, zaman sekolah pasal appendicitis.

a few years ago, due to knee injury, main bola tak ingat... bila accident, jahanam terus.

kurang fobia sebab nurse semua lawa2 beb.

ME said...

me pun kurang suka dok hosp sbb terasa negative sgt kalau kena warded.. yelah jadi org sakit, lainlah kalau pi situ jadi doctor mesti positive habis kan..
pernah gak berangan nak anak no 3 jadi doc sbb dia masa lahir 40 hari dok hospital, mana tau tertanam minat jadi doc..sekali dia kata nak jadi doc haiwan la pulak

Izza - Jiejah said...

mama
hahahaha x dapek nak nolong diri sendiri :-P

Izza - Jiejah said...

eddie
uikkkkkkkkk nawaitu ke lain la lu ...


me
hahahah tu la , agaknya kalau jadi doktor berani sket TAPI tetap gayat kot hahahaha

lina said...

sis anggap cam gi cuti kat hotel bawa mag and books (aku selalu wat ni) pehtu look forward utk tengok doc yang handsome (ooh saya pun suka gak sebab tu selalu kena cubit ngan hubby) pehtu last and not least rasa best ooo duduk hospital sebab org dtg jenguk pehtu bawa souvenir seperti biskut dalam tin, chokelat and buah hehehehehehehe...

NUFFNANG

Mr & Mrs Tan

Daisypath Anniversary tickers

ADAM IZZ ZAFFRAN TAN

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

ADEEL IZZ ZABAD TAN

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers