June 17, 2009

Pakaian Lama

Diriwayatkan dalam kitab Tirmidzi dari Umar al-Khattab ra :
Aku mendengar Rasulullah saw bersabda :
“Barangsiapa memakai baju baru lalu berkata :
“Segala puji bagi Allah yang memakaikan aku pakaian yang menutupi auratku dan yang kupakai untuk berhias dalam hidupku.”
Lalu kemudian dia mengambil baju yang lama lalu disedekahkan dengannya, maka dia dalam penjagaan Allah dan dalam naunganNya Azza wa Jalla dan di Jalan Allah hidup dan mati.

korang ada x tempat yg seswai untuk aku hantar baju² terpakai kat area shah alam?

yg aku jumpa kat area klang ado , jauh sket kot .

kalau ada tolong beritahu saya.

tq :D

7 komen uolls ::

strawberi said...

aku antar kg je baju lama2..suh mak aku kasik sape2..hehe

eynda said...

Eynda hantar balik kampung je...suruh mama & mil bagi kat sape2....kekadang biras pun ambik bagi kat orang susah yg dia kenal...senang hati tengok lemari dah kosong...kalau tak baju lama2 dok terperuk je..sesak...

ai said...

Hantar je kat umah aku ni Jah.. :P

JiEjAh_DeEn said...

strawberi / eynda
malas nak angkut balik kg ekekeke
lagipun td dah ada kawan offer nak hantar ker tmpt org miskin.
legaaaa byk .

ai
ayokkkkkkk mana leh bg tokeh kedai.
malu la i :P

suhaila-ab said...

susah tol soklan ko...
aku pulak kalau ada baju lama simpan aje..pasal kat tempat keje aku ni rajin buat kutipan tu sume..nak bagi anak yatim...

SyaNa said...

aku selalu kalo ade bj nk buang aku letak kt tepi tong sampah tapi jauh sket la dr sampah yg busuk tu..biar org angkot tu pilih2

Jiejah said...

kembarku..kedai kat klang tu kat mana ek???

NUFFNANG

Mr & Mrs Tan

Daisypath Anniversary tickers

ADAM IZZ ZAFFRAN TAN

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

ADEEL IZZ ZABAD TAN

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers