June 15, 2010

Tetamu mengejut-mmg terkejut .

Semalam masa dekat office anak buah saya call kata parent dia a.k.a kak long saya
nak datang rumah mlm ni.
ayakkkk ... sure la kene jamu mkn kan?
x kan nak hidang air kosong dgn karipap pulak hehehe
paling sadis dlm peti sejuk saya mana ada barang basah
kami plan this week saya cuti masak ;-P
adehhhhhh teringat ada ikan tenggiri 2 ketul je yg belum smpt saya masak
tp x kan lauk tu je ?
nak ajak mkn luar , awal² diorg dah rijek
ini 1st time kak long datang since saya pindah ke AB.
-
So , balik kerja saya gigih² singgah kedai mamak carik lauk hahaha kantoiii!
tp nan hadooooooooo byk lauk , selalu tu byk pulak
sudahnya saya beli ayam goreng rempah jek.
balik rumah terus selongkar peti sejuk
nasib baik sayur² dr Cameron haritu masih byk
tgk pulak ikan tenggiri nak berdua tu
ehhhh besar² pulak
boleh la main campak² ;-P
-
so , ini lah hidangan untuk mereka² mlm tadi
" kari tenggiri + terung + bendi "
"sayur campur b/pepper "
" ayam goreng rempah CAP kedai mamak depan rumah "
" Telor dadar yg wajib "
" Sambal belacan "


then ada lagi saya suruh incik tan tapau
" sup utara "
tp x sempat nak ambik gmbr dah
sbb tetamu dah datang.
-
mlm tadi adam paling gembira
jumpa kawan bergu dia akmal
main sampai basah lencun
tak terkata saya
malas nak kata pun
lantak dia laaa , sesekali jumpa kan
-
apapun gmbr tetamu nan hado
asyik sembang + gelak ketawa sampai satu taman AB dengar
mati la kalau ada yg komplen hehehe



6 komen uolls ::

kasihibu said...

kalau dah namanya terer tu, terer gak..ha..ambik memaam lauk ado..
jd anda di TAG..
hehehehheee... ;p

Izza - Jiejah said...

k.eja
hahahahaha TAG ??
jap jap i datang kutip ekekeke

A.I said...

Jah, mlm ni aku lak nk dtg umah kau. standby tau..

Izza - Jiejah said...

AI
hahahahahaa jom jom jom :-D

SyaNa said...

wah2 takde2 lauk pun tgk berderet gak tu
kari tu paling ngancam

agak2 aku nk serbu umah ko dilayan tak :p

Izza - Jiejah said...

syana
tu lauk segera + lauk kedai tp kalau mak yong y tingin , rela jek jamu hehehe

NUFFNANG

Mr & Mrs Tan

Daisypath Anniversary tickers

ADAM IZZ ZAFFRAN TAN

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

ADEEL IZZ ZABAD TAN

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers