June 24, 2010

Kawan Imaginasi Adam

Budak² kan ada kawan imaginasi.
tp selalunya masa diorg umur 1-3thn begitu kan ..
tp adam sekarang asyik la sembang ngan benda² tau
satu hari tu saya dengar dia sembang dengan BOLA ekkeeke
"bola , bola .. awak kat mana ? "
"ooooo kat sini , kenapa awak duduk dekat basikal dedi saya? "
errrkkkkkk!!!!!
saya pandang incik tan , incik tan pandang saya
angkat² kening pestu buat muka konfius
sungguh laaa , konfius saya .
-
-
Semalam dia sembang dgn roket kertas
"roket ..dimana kamu ? "
dia cari keliling tp x jumpa , lepas tu saya dgr bunyi mcm dia nangis
"huhuhuh roketttttt ..kamu kat mana? "
lepas tu saya nmpk roket dia kat celah² kerusi makan
saya cakap la "roket kamu kat sana adam"
tanya lagi ... "dia ada jawap x adam tanya ? "
adam kata "hehehehe x jawap punnnn "
;-P
-
-
agak²nya saya patut risau x ?
normal ker gitu ?
apa yg saya kene buat yer ..
jangan plak ada yg kata - 'bagi adam adik'
kalau bleh petik jari then dpt adik , dah lama saya petik byk² kekeke

13 komen uolls ::

SyaNa said...

aku rasa normal tu
dulu adik aku pn ade "kawan" gak
siap ade nama lagi AFINAFIN
mana dia dpt nama tu ntah

selalu dgr dia dok sembang la kan
pastu makin lama makin tak dgr da dia sembang
pastu mak aku tny la mana afinafin?
dia ckp afinafin ikot mak dia

pastu lama tu dia sembang blk ngan afinafin
dia ckp ngan mak aku, afinafin dtg basah2 baju dia

seram tak ko dgr???
hahahahaa

Jiejah @ Iza said...

syana
hahahahahah serammmmmmm ..
masa tu adik ko umur berapa ?
risau gak sbb adam dah umur 5thn baru start nak ada kawan imaginasi geegeggee

Kauthar said...

normal kot akak...atif pun ada jugak kawan imaginasi dia :D

aNa d'sKoDenG said...

jah..
yaya sampai la neh pon sama jah..
duk amin sorang²..mula laa cakap²..ala² ada org depan dia. main masak² la..main bear..anak² laa..ermmm

Jiejah @ Iza said...

kauthar
normal yer ? :-))

Jiejah @ Iza said...

diya
yaya pun ada kawan yer ?
aku dok merisau sbb sebelum dia x pernah lak dia kawan² gitu ..serammm pun ado hahaha

A.I said...

-BAGI ADAM ADIK-
-BAGI ADAM ADIK-
-BAGI ADAM ADIK-
-BAGI ADAM ADIK-
-BAGI ADAM ADIK-
-BAGI ADAM ADIK-
-BAGI ADAM ADIK-
-BAGI ADAM ADIK-
-BAGI ADAM ADIK-
-BAGI ADAM ADIK-
-BAGI ADAM ADIK-

Jiejah @ Iza said...

AI
huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ..jahak mung !!!!!!!

Misz Sephia said...

akak, anak murid saya dah skolah pun masih ade kawan imaginasi lg. Masa awal2 tulah..tp bila dah start berkawan-kawan, nanti beransur-ansur hilang. Janganlah risau sangat..:-)

sayangsayangibu said...

adam nak adikk.....

tp mommy kata tak boleh dipetik..
tunggulah ada rezeki nanti

mommy anak dara akak yg ke-2 tu pun selalu ada 'kawan' dan borak
normal kot..akak masa kecip pun borak sorang gak, mak yang kato.

Jiejah @ Iza said...

sephia
normal ehhh ?
tu la risau semacam sbb mcm makin menjadi² ..semalam borak ngan pagar rumah hahaha

Jiejah @ Iza said...

k.eja
hepppppppppppppp!!!!!!!!

SyaNa said...

lupa la umur brape
tp b4 masuk tadika la
normal la jiejah aku rasa

NUFFNANG

Mr & Mrs Tan

Daisypath Anniversary tickers

ADAM IZZ ZAFFRAN TAN

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

ADEEL IZZ ZABAD TAN

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers