July 22, 2009

Gerhana Cinta Luka

best kan lagu 'gerhana cinta luka' ekekekeke
x de kaitan ngan entry ini
pagi² td skupun sibuk gak mcm org lain nak tgk gerhana.
tp dah agak x leh nmpk sbb cuaca pagi tadi adalah dingin setelah kehujanan.
hampa gak laaaa ,
dah setua ini belum berkesempatan tgk
asyik² tgk lam tv , tenet ,paper :-P


yg di atas tu masa gerhana january lepas ..


ini yg aku snap tepat² kul 8.29pg ..
hehehehe kamera cabuk , so hasil pun cabuk
habuk pun tarakkk!!!

Gerhana matahari separa di Malaysia hari ini - 22/07/2009
Gerhana matahari separa itu, yang amat sukar dicerap dengan mata kasar, akan berlaku pada 8.23 pagi dan berakhir pada 9.48 pagi.
Bagaimanapun hanya lebih kurang 17.8 peratus sahaja kawasan permukaan Matahari akan ditutupi oleh bulan semasa Gerhana Separa itu berlaku.
Kawasan Utara Semenanjung Malaysia merupakan kawasan yang terbaik untuk mencerap gerhana matahari separa itu, katanya.
Dalam abad ini, penduduk Malaysia akan dapat menikmati Gerhana Matahari Separa pada 15 Januari 2010, 9 Mac 2016 dan 26 Disember 2019.


moga² hidup kita tidak gerhana :))

11 komen uolls ::

eynda said...

Sayang sungguh....dari rumah eynda tak nampak matahari naik :-( Tapi pagi tadi kabus tebal jugak kan...tu yg malas nak gi jenguk luar hehe....

ZARA 札拉 said...

kat sini baru pas hujan tadi~

huhuhu~

eddie dewanaga said...

JB ujan lebat hingga tengahari...

gua dah sangap 5-6 kali.

JiEjAh_DeEn said...

eynda , zara , eddie
mmmpp kebetulan dimana² pun cuaca x molek kan tuday ??

ai said...

auk langsung x nampak! sni jelebu tebal wei...

JiEjAh_DeEn said...

ai
tu lerrrrr ..kabus jekk kelihatan :D

SyaNa said...

ari ni ye??
aku ade baca paper smlm..adoii lupe nk tgk..tp td rsenye ujan kt opis aku ni ha

JiEjAh_DeEn said...

syana
hahahaha dah terlepas tp mmg xnmpk pun :D

ArPeGGiOS said...

ujan la kak....
tapi kalau tak ujan takde mananya saya nak tgk. masa tu tgh mengharung trafik jem...

hang nadim said...

salam ziarah..jom i nak pollow u la

JiEjAh_DeEn said...

miza
hahahaha sambil² harung jem leh ajek tgk² langit :P

hang nadim
follow lerrr ..meh ler meh ler :D

NUFFNANG

Mr & Mrs Tan

Daisypath Anniversary tickers

ADAM IZZ ZAFFRAN TAN

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

ADEEL IZZ ZABAD TAN

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers