December 30, 2009

Mari membuat kek kukus bersama jiejah hehehe

Sila gelakkan saya beramai² or berjemaah.
ini kali pertama seumur hidup saya buat kek ...adussssss nmpk la sgt tgn kayu kan.
inipun sbb dah lama saya beli barang² nak buat kek
tepung pun silap² dah berkulat hehehe
my god ..dapur berkecah mcm nak buat katering hahahha
tu baru nak buat sebijik kek ,
kalau buat 10bijik harus la terbalik dapur saya ;-P
taraaaaaaaaaaaa..dah siapppp.

mmpppppppppp yummy kahhh ?
so rich ngan cekelat
berbaloi² membuatnya sampai tersetim jari sendiri.
incik tan suka sgt tp mkn sambil bebel kata nanti dia makin gemuk
bukan ker sekarang pun awak mmg gemuk???
hehehehe larikkkkkkkkkk!!!!
resepi ??
nahhhh ..smlm saya google tp ya ampun mmg saya lupa saper punya resepi
lagipun saya dah alter sikit sana sini , so ini resepi ikut tekak saya la yer.
-
-
Kek coklat kukus

-Bahan2: ini untuk 1 adunan kecil
kalau nak byk ,silalah doublekan ;-P
-
-
1 cawan tepung blue key
1/2 cawan gula halus
1/2 cawan susu pekat manis
1/2 cawan milo
1/2 cwn serbuk koko
2 biji telur ayam
1/2 cawan minyak masak
1/3 buku butter
1/2 cawan susu cair

Sepapan coklat van houten @ cadbury or apa je jenis cekelat yg anda suka hehehe
– cair kan bersama butter ,tuang keatas kek yg sudah dikukus
kukus semula dlm 2-3 minit.
Cara2:
Campurkan semua bhn satu persatu.
Just pakai wisk , xyah pakai mixer..
takut terlalu naik nanti...
bancuh rata then kukus dlm masa 40 minit camtu...
senang , sedap & moist !
Selamat mencuba

4 komen uolls ::

mamarempit said...

jah..aku biase kalo buat kek ckelat kukus ni...tk yah buat toping pun memang dia moist.....kompem badan makin naik weh....kalo sbulan 2-3 kali buat....cam aku...hahhaa

JiEjAh_DeEn said...

mama
daku mmg nak mengepam badan , tu sbb nak gak buat topping hahaha

tp ku makan sekeping jekkk,percaya lahhhhhhhhh hahaha

eynda said...

Nampak sedap....nampak moist....nampak kaya dgn coklat....kalau eynda takdenyer nak makan seketul....berketul-ketul eynda makan nanti....bagus jugak le tak reti buat kek haha...

JiEjAh_DeEn said...

eynda
hhheheheheh nasib baik saya x antu kek , kalau antu kek sure abes seloyang hehehe

NUFFNANG

Mr & Mrs Tan

Daisypath Anniversary tickers

ADAM IZZ ZAFFRAN TAN

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

ADEEL IZZ ZABAD TAN

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers