November 11, 2011

Kronologi cuti raya haji saya (ii)

As salam .
bapok malas nak sambung sbb dah ingat² lupa hehehe

1- sambung kisah pagi raya la ye . sbb dah masak mlm sblm tu tu tahlil maka x perlulah bangun pukul 5pg tuk sediakan mkanan kan . kita mkn je mende yg sama mcm mlm td . saja x nak masak lagi sbb kami tunggu tulang dr korban hehehe . mcm biasa la nak buat sup tulang . saya ni mkn sup tulang setahun sekali aje kot. kalau hari biasa jgn harap la saya nak berlolah lolah merebus tulang tapi gemok jugak.

2- pukul 8++ kami berbondong² ke surau ,berbondong la sangat kan padahal naik kereta walaupun surau tu sepelaung jek dr rumah sayang lemak . Eh saya sakit kaki tau ,mana leh jln sgt. lepas solat ada penggumuman kata selepas korban selesai pihak surau ada masak sup tulang , penduduk sangat di alu-alukan dtg makan or tapau balik .. uiiiiieeeeeeee sonoknya . selepas jengah² lemboo korban kami ,kami pun pulang dengan gembira *ayatpoyo*

3- dalam pukul 12++ si daddy cool tepon² suh dtg bawa bekas ambik mknan . zassss saya menurunkan perintah pada anak² buah yg bujang femalas lipas asyik main fesbuk ajek tu gi ambik kat surau . sekali tu bila balik daddy tapaukan sup tulang sebekas besar dan kari daging mabelesss  sebekas . hambikkk ko ,terduduk kami tgk punya byk ekekek . pastu bahagian korban daging+tulang 4kg . ambik ko .
tak lama lepas tu jiran sebelah bagi roti jala pulak .. mkn ngan kari daging yg super sedap ,bersilang² tgn berebut roti jala hahahaha semua dah jemu mkn ketupat kekdahnya . itu la keje kami dr pagi sampai mlm , asyik makannnnnnn jek .

4- hari isnin pagi bawa anak² buah terchenta jalan² kat i-city . gi tmpt snow tu ha . masuk kejap pestu memasing kelibut carik jln keluar . sejuk sampai ke tulang . mmg memasing x leh duk obersi , duk la korang kat mesia sampai ke tua hahaha . keluar dr snow tu memasing lapar kebulur , drive keluar carik pizza . mkn panas² sesambil menambah lemak dengan gembira . x per , janji anak² sekelian gumbira . omak ehh lagi gumbira . bapak² ehhh x leh pakai , semua ngelat bawa anak berjimba huh~
petang tu semua pulang kepangkal jalan . rumah jadi sunyi sepi sampai abdul kecil tercengang² apesal sunyi sgt heheheh


sekian

4 komen uolls ::

Intan and The Boys said...

amboi..happeningnya raya org tu! hehehe.

Jiejah @ Iza said...

intan
haahahha org tu x sedo diri ,raya sakan walaupun kaki terpeleot hehe

hajarus said...

hjr plk raya haji tu kat kg x msk ape pun cuma msk nasi impit ngan rendang ayam coz sehari sebelum raya wat kenduri arwah ayah... so masing2 kepenatan... pas solat raya sumer pakat tutup rmh g beraya kat rmh saudara mara... ;d


sedapnyer sup tulang... ;d

Jiejah @ Iza said...

hajar
ahahha tutup pintu yer ?
mmg penat kalau lepas kenduri kan ..

NUFFNANG

Mr & Mrs Tan

Daisypath Anniversary tickers

ADAM IZZ ZAFFRAN TAN

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

ADEEL IZZ ZABAD TAN

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers