November 22, 2011

Jus asam jawa

As salam .

saya kan aritu batuk dgn agak kritikal hampir sebulan .
rasanya b4 raya haji dah start batuk dan makin worst selepas raya haji
saya bertahan je x g klinik sbb klinik suka bagi ubat batuk yg buat saya hilang suara .
suara banjar saya ni kan asset kat opis , jenuh nanti nak ckp call kastemer kalau hilang suara .
so saya minum ubat batuk cap kelapa laut afika ..saya suka yg ni sbb x pekat
ubat batuk cap ibu dan anak tu maha pekat ..erkkkk x tertelan saya.
*
*
mcm² petua saya ikut.
minum air asam jawa
minum madu & lemon
garam & limau
kicap & limau
hahahaha gigih tawwwwwwwww tp nan hado elok pun
sentapmaknak!
last² surrender ..ke klinik juga akhirnya
tp masa jumpa doktor mcm² saya komplen
x nak ubat tu ,x nak ubat ni
x nak yg ngantuk 
sabar jek kot doktor tu . mesti rasa nak hempuk² saya hehehe
2hr jek mkn ubat Alhamdulillah hilang batuk
80% hilang.
sekarang 100% sembuh .
(pinjam pak google)

tp kan , sebenarnya nak citer pasal jus asam jawa
incik daddy cool sampai sekarang dok ulang beli jus ni tuk saya
errrkkkk dia x perasan ke saya dah sembuh ehhh?
pagi td bangun tido dia kejut ,kata ada jus asam jawa tuk saya
siap bawa masuk dlm bilik sbb bini kedaung lom bgn tido masa dia balik surau
hahahaha no good ..jgn tiru aksi saya.

so agak kompius disitu kenapa dia memberi jus asam jawa
dia ingat pebret saya kah ?
dia nak saya selim kah ? - leh selim kan minum asam jawa selalu
hahahaha apa-apalah suami.
anda memberi saya merasa
ekeke ntah hapa hapa incik suami ku
kita tgk esok lusa dia belikan lagi ke tidak !

0 komen uolls ::

NUFFNANG

Mr & Mrs Tan

Daisypath Anniversary tickers

ADAM IZZ ZAFFRAN TAN

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

ADEEL IZZ ZABAD TAN

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers