November 10, 2011

Kronologi cuti raya haji saya (i)

As salam
nak cerita apa yer ?
cerita raya? mmpppp biasa² jek ,gmbr seketul pun yilek
kamera kasi peram kot kot beranak kan emas permata.

*
3org kecintaan saya. kecintaan no 4 ialah abdul kecik tp masa ni dia tinggal kat rumah sementara mummy berjimba²an bersama kecintaan yg lain.
ini je la pun budak² kecik dlm famili saya
yg lain semua dah besar gajah ,dah kawen ..dah masuk U,dah sekolah menengah pun.
cerita pasal cuti raya saya.
start cuti jumaat (1/2 day)

1- jumaat lunch ke subang parade bersama k.inazz , adek & linot the tokeh kebab. tujuannya ialah untuk makan dan mengkutip (mengkutip??) kebab . makan dekat Rest Sari Ratu . Ya ampunnnn sedap weh (ker sbb lapar) . mau ripid lagik . jom sekelian girls friend ku.
ada kejadian memalukan dan menyakitkan disana . saya jatuh terpeleot mcm nangka busuk. nice !!!
balik rumah baru sakit x henggat ..maka beraya la saya sbgai OKU . jalan pegang dinding tau. bayangkan ..bayangkan . dah la esok tu nak buat majlis tahlil kat rumah tp tuan rumah kedaung plak sakit. rasa mcm nak serah diri gi spital tau hehehe .

2- balik lunch shoot ke ktm stesen kutip jemput anak buah yg study kat UM tu. org pestime naik ketapi katanya , wajib mak su terchenta tggu depan pintu stesen hehehe . dlm kul 3.30 dia sampai terus balik rumah. konon nak shopping barang seketul dua barang rumah pun x berdayo . masa ni kaki yg terpeleot dah berdenyut².

3-sampai rumah dlm kul 4 ,ambik abdul besar jek . abdul kecik biarkan daddy dia yg ambik . x daya mak nak oiiii .karang nak berdukung jekkk sapa yg susah . mak ko dah ler kaki terpeleot huhu . x lama lepas tu kakak² ku sampai bersama bunda terchenta . ooohhhhh omak meh masuk , tolong urut cepat sebelum kaki ni makin melarat ..hehehhe dasarrr anak manja !  lepas maghrib sorang lagi kakak saya dr bidor sampai. okeh , complete . saya bersenang lenang ajek la sbb kakak² kan ado . biarkan mereka uruskan makan minum saya .cehhhhh mcm mem besorrrr . menu mlm tu saya dah lupa .. mcm sayur keladi masak asam , ikan goreng ,sambal belacan , sup ayam . saya mkn sikit jek sbb sakit kan sob sob sob . sian lemak saya x bertambah haha

4- pagi sabtu ..walaupun sakit totappp nak berjalan . canner tu ? saya & 2my sister merendek ke Ariani. apalagi ..sessi menshopping tudung la . bukan saya , saya stop kejap shopping . tp kakak saya buat bisnes , dia memborong tudung tuk sekelian cikgu cikgi disekolah beliau . issshhh sonok tul jadi cikgu yer , ko jual apa pun laku ekekeke. tp sebelum ke ariani kami singgah tesco dulu beli sedikit sebanyak barang dapur nak kenduri mlm nanti . lain² barang segar semua dah beli kat kg . lepas habis shopping kat tesco ,sessi ternak lemak kat old town coffe ..tu jek yg ado area ariani sek 7 sinun. balik dah dekat tengah hari .. so lunch kat rumah je laaaa.

5- malam tu ada majlis Tahlil & Takbir . majlis bermula lepas solat isyak . sebenarnya majlis ni mmg khas tuk org surau & jiran tetangga seketul dua yg x balik kg tu . 
Menu :
Nasi impit
Kuah Lodeh
Sambal Sotong
Rendang ayam
Sate kebab  - hehehe
Puding kek by me .

tu je. kene simple sbb diorg nak gi takbir kat rumah lain plak. nanti tank diorg full sgt . belajar dr kesilapan yg lepas² hahahha . mana ada silap , Alhamdulillah tiap tahun maknan mmg cukup² , cuma tahun² sebelum ni gigih kami masak nasi berlauk ..penat terlampau rasanya . kali ni nmpk kurang penat , tamu pun kenyang ,kami pun gumbira . Alhamdulillah settle .


Alamak , letih la nak menaip . sambung sessi ke dua pulak yer hahaha.

2 komen uolls ::

ammi said...

ooiittt..tak terserempak pulak kat SP minggu lepas yer.

Izza - Jiejah said...

ammi
x sempat nak berfoya² lama sgt kat dlm ,lepak kat sari ratu tu jek dah lama hehee

NUFFNANG

Mr & Mrs Tan

Daisypath Anniversary tickers

ADAM IZZ ZAFFRAN TAN

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

ADEEL IZZ ZABAD TAN

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers