February 2, 2010

Tuan tanah kebizian

Yer , kali ni mmg betul tuan tanah bizi
bkn sebab malas apdet yer kawan².
Alhamdulillah bisnes kecil²an saya sudah bermula
saya baru mencari tapak jek
planning dah lamaaaaaaaaaa tp keberanian tu x muncul²
inipun sbb saya ada partner dgn jiran sebelah - eton.
so dah tentu saya kurang penat
kalau sorang² mmg saya surrender laaaa
x terdaya saya yg lemah ini hihihi
Syukur juga sbb incik tan sangat² supportive & understanding.
hari² pesan suruh saya buat perlahan²,
perlahan tu bermakna biar sikit² bisnes tp taste tu x lari
dia la yg jadi tukang rasa @ QC
dan yg paling terharu dia susah payah carik customer untuk saya
terharu wehhhhh ... *nangessss*
x sangka dia support saya sebegini.
siap nak belikan petisejukbeku untuk saya
tp saya x nak dulu.
biar berdikit² & paling penting saya nak beli sendiri dgn hasil jualan saya ;-P
-
Dia juga dapatkan kontrak..ehhhh kontak ker??
bukan kot ..emmppp tender agaknya yer?
tender tuk small cater saya
so saya dapat tender untuk surau AB & kelas mengaji incik tan
hepi :-D
itu jek saya nak apdet kali ni
saya sungguh kelupaan ambik gmbr cater saya yg pertama last week.
x per la , kalau ingat saya ambik gmbr tuk next cater.
-
Kawan² , jgn malu² tuk sokong saya tau hehehe

14 komen uolls ::

eynda said...

Gud luck...eynda sokong jiejah...nanti nak order karipap :-)

Izza - Jiejah said...

eynda
TQ ..baru merangkak .
kalau nak order calling² jek , bleh je hantar kat SPK time weekend :-))

♥ KELUARGA 17 ♥ said...

Kak jah....

Vavavava.....TAHNIAHHH akak..... taper...pelan2 kayuh..... nanti bebila leh order karipap akak.....

Izza - Jiejah said...

tena
hehehehe TQ , tena wajib beli tau hahaha .. sabtu ni akak nak jumpa maria , kalau nak leh akak bg sekali ekekeke

eddie dewanaga said...

gua doakan lu success... tapi lu kena tau, nak panjat tinggi-tinggi, lu kena prepare utk jatuh dan kesakitan yg bakal lu hadapi.

lepas dah biasa dgn kesakitan itu, lu tak akan risau tergolek di masa depan, dan akan terus teruja utk memanjat lebih tinggi...!!!


don't stop, at the top, touch the sky, before you drop...!

Izza - Jiejah said...

eddie
TQ ngan nasihat tu ..kene simpan tuk hari² menjatuh bangun :-))

SyaNa said...

chaiyokkk beb
vangga aku :)

Izza - Jiejah said...

syana
tq bebeh , kalau ko ngidam sila dtg AB yer ..aku belanja mkn karipap hehehe

A.I said...

wahhhhhhhhh!!

Jiejah dah berbisnes. Tahniah wei.
Good luck my pren (^_^)

eynda said...

ok apa-apa eynda call ye :-)

aNa d'sKoDenG said...

wahh..lama ku x jenguk tanah ko..x jenguk kelab..rupanya ko dah setat bisnes ekk jah..
tahniah geng..aku sukak..tp aku malassss

Izza - Jiejah said...

ai
tengkiu beb .. ambik semangat dr ko jugak ni hehehe


eynda
oraitttt :-))


diya
tu ler , ko membizi jek sekarang kan ?
kalau terasa nak mkn mai ler shah alam hahaha

Suhana said...

salam kak jiejah
TAHNIAH atas pembukaan kedai baru, walau home bizz, anna yakin akak lakukan dengan baik.
bykkan bersabar and be positif walau seteruk mana kerenah customer :D bukan kerana customer always right, tapi sbb kita lakukan perniagaan dengan ikhlas, harus POSITIF yuk :D

Izza - Jiejah said...

anna
wallahhhhh tokeh kak dah masuk bg nasihat :-D .
TQ anna , akakpun harap leh bersabar gak dgn jatuh bangun bizz neh. even bizz home tp dah tentu ada dugaan gak kan ??
huhuhu nanti² akak nak berguru gak ngan anna bab bisnes ni ;-))

NUFFNANG

Mr & Mrs Tan

Daisypath Anniversary tickers

ADAM IZZ ZAFFRAN TAN

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

ADEEL IZZ ZABAD TAN

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers