May 19, 2011

Salmon , tomyam & ayam

Salam

eheh mcm lawak plak tajuk ..bkn apa , nak buat entry sekali harung . menu pun bkn tuk sehari tp menu 2hari ekekke ..almaklumlah tuan tanah kan "rajinnnnn" .

yg pertama - Salmon sweet & sour.

tgh kemaruk plak buat sweet n sour ni ..pertamanya sbb mudah semudah ABC ,cewahhh. yg kedua sbb dia x pedas kan , so adam mmg leh mkn dgn byk nya . mumy x yah pikir nak buat lauk apa pulak tuk adam ..

ini plak tomyam campur ..mak aiiii berlinang berladung kuahnya ekkk ?? mmg kene buat kuah byk sbb daddy kan suka hirup² kuah dgn byknya ..siap bermangkuk² lagi. pun mummy buat x berapa pedas sbb seswai tuk dak adam tp mummy campak segenggam cilipadi dlm tu ..so tuk mummy senang jek ,kalau nak pedas berapi picit pecah²kan cilipadi kat pinggan sendiri hihi
up ngan ayam goreng + kacang botol . ni pun pebret seisi keluarga gak . licin semuanya sekali hadap ;-) . puas hati tgk org² kesayangan makan dgn sungguh berselera walaupun masak adalah sesimple yg ado ..jimat masa yer anak² bukan malas heh~




sekian



4 komen uolls ::

Daniela said...

nyum3..ikan slamon terbaek!

Jiejah @ Iza said...

daniela
yupppp terbaekkkk hihi

lina said...

byrite lagi simple lagi sedap sebenarnya hehehehehe samalah aku pun masak ala kadar jek nak kejar masa untuk BEREHAT hihihihihi

Jiejah @ Iza said...

lina
betul la sangatttttt ..nak cepat² rehat benarnya .lagi pulak ada bebi ni,rasa penattttt jek badan hihi

NUFFNANG

Mr & Mrs Tan

Daisypath Anniversary tickers

ADAM IZZ ZAFFRAN TAN

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

ADEEL IZZ ZABAD TAN

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers