August 20, 2009

Masakan Pertama di AB

cam poyo jek tajuk tp itulah hakikatnya heheheh
ye la , korang pun sedia maklum yg aku telah mengosongkan
peti sejuk kami 1-2mggu sebelum pindah
yg adapun cuma mknan sejuk beku ~ itu bkn selera aku pun

so , masakan pertama aku ialah pada hari ahad ~ telor hancur .. :-P
itupun masak lam rice cooker wakakakka
masa tu periuk belanga belum bawa masuk ..masih dirumah lama.
adam nak telor gakkk katanya , nak mkn ngan nasik lemak yg ditapau dgn jayanya.

so selasa plak aku masak sambal ikan bilis ..
ini jek stok yg ado.
mkn ngan telor dadar & ulam timun . menu semekin ekekeke

semalam tapau sup dari masjid subang yg sgt mabelessssss.
balik tinggal perangat jekkk pastu tambah buah tomato hehehe

singgah kedai depan rumah beli sayur .
jadilah taugeh + tauhu goreng ..
eddie :~ wa tau lu benci taugeh ngeh ngeh ngeh
telor dadar yg kelihatan sungguh hodoh ..
rupanya aku masih x reti mengawal api ngan dapur baru itu
(alasan kukuh yer kawan² :P )
kamipun menjamu selera dgn rakusnya ..

still kebatukan tanpa henti ..

8 komen uolls ::

fieza a.k.a ibu azwar qaiszar said...

salam..
seb baik lom pose lagi..
klu tak mmg melilih la airliur tgk gambo ni...
hihi

eynda said...

Sayur taugeh tu nampak sedap la :-)

SyaNa said...

aiyyooo sempoi2 pn menyelerakan
wey nnt aku nk dtg umah ko mkn ikan bilis kentang sambal tu
mokekeee

eddie dewanaga said...

BELIA
BENCI
TAUGEH..!


BELIA
BENCI
TAUGEH...!!!


hehehe....

JiEjAh_DeEn said...

fieza
kalau puasa kita ramai² jilat screen hehehe

enyda
lama x buat sayur taugeh tu , smlm tetiba teringin hehe

syana
ayokkkkkkkk mau dtg ??

eddie
ekekekeke x baik menci² taw , nanti dpt isteri pencinta taugeh baru tawwww hahahahaha

ZARA 札拉 said...

kak~

kamu dah janji bulan puasa takde gambar makanna kan?

~~~ kay ~~~ said...

Salam,
selamat menyambut Ramadhan Al-Mubarak 1430H - mohon maaf jika ade kesalahan.
(^_^)

JiEjAh_DeEn said...

zara
ada janji ehhhh ?
mungkir boleh?? hahahaa


kay
saya pun sama .
mohon maaaf atas semua salah silap..
:D

NUFFNANG

Mr & Mrs Tan

Daisypath Anniversary tickers

ADAM IZZ ZAFFRAN TAN

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

ADEEL IZZ ZABAD TAN

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers