August 21, 2009

Dugaan datang & pergi


Begitulah kita sebagai manusia
dugaan sentiasa datang & pergi
hari ini kita di duga
esok lusa kita diberi bahagia ..



semalam petang , buyer rumah lama kami call
minta maaf sbb terpaksa cancel beli rumah
alasan??
sbb kene buang kerja ..
berkali² dia minta maaf
tak perlu ok .. tak ada salah pun .
kami memahami situasi dia
dalam keadaan gawat begini tiba² hilang kerja ..
mcmmana nak teruskan kehidupan itu lebih penting dr beli rumah kan ?



lokong nmpk stress
aku paham .. setelah bertungkus lumus urusan jual beli
tiba² hilang begitu saja .
aku ckp ngan dia jgn stress
ini cuma dugaan kecil
dugaan sempena ramadhan hehehehe
kita kene redha n fikir hikmah disebaliknya ..



lepas sejam aku nasihat dia , ada org call nak tgk rumah
so , mlm td kami balik sana buka kunci
bg org tgk .. mcm minat tp still minta masa
it's ok .. beli rumah bkn mcm nak beli biskut kan ..



hari ni ada sorang lagi nak tgk
semua pun kawan² 'buyer tak jadi' tu
tentu dia rasa bersalah sgt sampai introduce kawan²
kami belum gantung semula papan iklan.
kalau ada rezeki tentu x kemana kan ??



satu lagi dugaan
aku batuk oooo , sampai sakit tekak aku
dun worry , bkn h1n1 ok ..
aku dah gi klinik ..tonsil laaaaaa ..merah meyala tekak aku.
doktor siap bg cermin suh tgk wakakaka.
tentu siksa batuk sebegini teruk di bulan puasa
tp siksa lagi org² yg terpaksa ke medan di bulan puasa kannn?
dugaan kecil aje tuh
aku jekkk yg manja terlebeh .. huhuhu insafff .



mlm nanti dah start terawih
lokong la xcited pagi tadi bgtau aku
balik solat subuh kat surau terus kejut minik dia yg still membuta neh
kata ada terawih mlm ni
sbb apa dia gumbira sgt ?
sbb arituh imam tu khabor x de terawih sbb org x ramai .
dia dah dok fenin nak terawih kat sana
x fimiliar lagi kan ngan area situ
yg dia tau cuma surau depan rumah kami jekkk ..



Alhamdulillah rajin lokong gi surau
kalau x de aral .. maghrib ngan subuh mmg dia pergi
kagum jappp ngan laki sendiri
ekekeek saper lagi nak puji laki kalau bukan minik kan ???



anyway , byk plak aku merapu tuday
kot² esok lusa x larat hapdet sbb puasa
apekahhhhhhhhhhh alasan itew ??? miahahaha



untuk kawan² yg singgah masuk
yg singgah baca
yg lalu lalang
aku mohon 1000 keampunan jika ada bahasa aku yg kurang enak
maklumlah bahasa blog aku ni bahasa pasar@kasar
bahasa golongan marhaen ekekeke
semoga Ramadhan kali ini kita semua di beri keberkatan oleh Allah.
semoga kita tabah menjalani ibadah puasa walau diduga
semoga amalan kita bertambah di bulan yg penuh barakah ini
semoga martabat kita diangkat ketahap yg lebih baik
semoga kita semakin erat ,sayang menyayang & mengasihi sesama kita

i lebiu all :D

13 komen uolls ::

eynda said...

Selamat berpuasa...kalau eynda ada terkasar bahasa, maafkan yer...

JiEjAh_DeEn said...

eynda
sama-sama yer.
0-0 :D

ArPeGGiOS said...

kak terbalik
h1n1 bukan n1h1 kekekekke

selamat berpuasa untuk akak sekeluarga. semoga kita sama-sama dapat menunaikannya dengan sempurna

JiEjAh_DeEn said...

mieza
ekekekekek selalu terbalik akak type tau wakakaka

Jiejah said...

kembarku..rumah yg nk di jual tu area mana? ada member ni tgh cari rumah sewa kalo tade mebi dorg terpaksa beli kalo sesuai la ngan budget dorg ni kot..org baru berkawen..btw selamat berpuasa :)

ina said...

Sama-samalah kita bermaafan, sempena bulan ramadhan yg mulia ni.

JiEjAh_DeEn said...

jijah kembarku
rumah tu kat sek 25 tp sekarang ada 2org yg tgh tggu hehehe

ina
:D

eddie dewanaga said...

selamat berpuasa Jah, takmo minum ais dulu ye, kasik tekak tu baik dulu.

JiEjAh_DeEn said...

tq eddie
dun worry , kita mmg bukan penggemar air sejuk ekekee

tp batukkkkkk jugak!!!

aNa d'sKoDenG said...

aku pong nak mintak mahap gak..kepada semua..
jah..dan semua yg jenguk² sini...
selamat berpuasa semua~!

JiEjAh_DeEn said...

diya
hhehehehehe kita sama² x sehak kan??

eimma"s said...

selsema ni...

selamat menyambut ramadhan.... :)

JiEjAh_DeEn said...

eimma
take care :D

NUFFNANG

Mr & Mrs Tan

Daisypath Anniversary tickers

ADAM IZZ ZAFFRAN TAN

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

ADEEL IZZ ZABAD TAN

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers