February 3, 2009

Duit Duit Duit $$$


ahahahahah biasa la , akukan mata duitan
harussss bertajukkan duit $$$$$ ..

nak cakap apa ehhh ??
gini citernya ..
ahad lepas dapat duit terpijak kata org tuo² ..
aku x pijak pun duit tuh hehehe

abang man (sepupu belah arwah abah) tetiba call akak aku
suruh kami adik badik balik kg sbb dia nak jumpa
ada hal katanya
aku wonder gakk
apahal lak tetiba ko muncul
abah dah 30++ meninggal
ko nak bagi harta ker ?
asai x muncul masa kami susah dulu sedangkan ko adalah org ada²
kami org yg tiada²

aku last jumpa abg man ni adalah dlm 15++thn
hahahahah bapok lamaaaaaaaa kan
udah katanya lost contact ..

depa dok penang , kami kat selangor
arah abah merantau ke selangor , kawen ngan mak
then duduk sini terus
then umur x panjang ~ meninggal pun kat sini

dia ada 2 beradik jek , abg man ni anak sulung kakak abah
gitu ler citer ..

tp akupun x tau kenapa kami ni leh 'terbuang' oleh famili belah 'sana'
huhuhu sedih gakkkk
tp x de la sampai bermusuhan gitu
cuma suam² kuku jek relationship tuh !!

ehhhhh berbalik pada citer ahad tuh
aku gagahkan diri la jugak balik kg
mak pulak x de ~ di gi pahang sbb SIL dia meninggal (ini aku citer kemudian la)
so , kami 5 beradik ajek la yg leh berkumpul ..

dok bincang² gak apesal abg man nak jumpa
nak tuntut hutang kaaaa ?
nak carik gaduh kaaa?
nak bagi harta kaaa?
wakakakaka poyosssss jek .

rupanya pasal kes tanah arwah nenek belah abah ..
setau kami nenek mmg byk rete
tp kami x campur sbb x de hak pun
abah pun dah lama pergi
mak pun pesan jgn disebut² pasal harta sana
hehehehe lagipun kamipun dah besar panjang a.k.a tuo bangka
cukup mkn pakai .. Alhamdulillah

eemmppp kesudahan dr perjumpaan tu
abg man hulur sebeban duit (sebeban ???? wakakakak ayatttttttt)
dia kata bagi la adik badik
dia nak lunas kan apa yg patut
huhuhuhu hek elehhhhhhhhhhhhhh seciput tu jekkk ? ~ ayat dlm hati ekeke
kami pun jenis x kisah
ko nak bagi kami ambik
ko x bagipun kami x tuntut

so , itu la cerita duit terpijak ku.
dpt ler sedikit ~ sikit sama merasa ewahhhhhhhhh .


pastu citer $$$ lagik ,
semalam boss bg angpau RM200.00
selalunya bg 20hengget jekkk
rezeki gak tuh ,
cukup ler tuk mkn seminggu ~ giler kuat mkn !!!

10 komen uolls ::

eddie dewanaga said...

jiejah,

duit tu try beli sijil simpanan premium... member gua dpt proton perdana buta2 je...

mana la tau, rezeki si adam tu!

SyaNa said...

mmg rezeki awal tahun yek..
bile le daku nk terpijak duit ni
ermmm

jiejah d'blogger said...

eddie
beli sijil ?
kat ner tu ?
BSN ehhh ?

syana
tu ler .. rezeki hehehe

ai said...

Jiejah weiiii..ulur2 la kat aku skit duwit sebeban tu. Aku nk beli buah pinggang baru. Kalau kau takmo kasi aku duwit tu, kau kasi jelah buah pinggang kau. Kalau kau takmo gak kasi, buah dada kau pon leh gak! wakakakakakaka ;P

ab geldofg said...

alalala hutang

apisz said...

kita bahagi dua...hihi..


p/s: simpan kat Sijil Premium BSN..sy penah simpan rm 30 dapat rm500 buat2 je...

gud LUck!

(^_^)

jiejah d'blogger said...

ai
mak aiiiii .. buah dado den pun ko ndak ? ekekekeke

ab
heheheeh hutang keliling pinggang kan ?? huhuhu

apisz
share 2?? x morrr arrrr..
aku kedekut ekekekee

Redbloodsnow said...

huahuahuahua kak jiejah..tergelak zie baco 1st ayat post neh..same ler kite kak jiejah...mate duitannn..muahahahahaha

:D

rina is pink is sugitani said...

wargh..untungnye kak..

jiejah d'blogger said...

zie
ahahahah sama geng ehh mata RM hahaha



rina
heheheeh ada ler cikit rezekinya :)

NUFFNANG

Mr & Mrs Tan

Daisypath Anniversary tickers

ADAM IZZ ZAFFRAN TAN

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

ADEEL IZZ ZABAD TAN

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers