December 24, 2008

Aku Tak Suka

malam tadi aku dok terpikir , bagus jugak belog membelog ni ..
kadang² buat aku terpikir baik buruknya pangai aku .
tulis , tulis & tulis sesuka hatiku ..
kalau org suka baca ajek la , kalau x suka pejam mata aje ~ siapa nak pedulik.
dan tiba² aku terpikir nak tulis pasai mende² yg aku x suka ,
di ulangi 'x suka' okey !!!!!

1~ aku x suka tempat sesak².
katalah aku puteri lilin la , princess candle kaaa eeehhh sama la kan ?
aku mmg alergik tmpt sesak ..
contohnya ? ~ pasar mlm , shopping complex time org buat sales , kenduri kendara .
ayooooo sanggup lah aku memerap di rumah ..
sbb tu agaknya aku sanggup bertahan kat kampeni ni begitu lama.
sbbnya ?
sbb kat kampeni ni cuma ada 13org pekerja sahaja , dan menjelang pukul 10 ramai la yg dah keluar dr opis .. maka nya akulah raja gopal !!!
nak mengangkang ka , nak berguling ka , menirap n menelentang ..x de saper pedulik.
tinggal aku n asst ku si memey sajek ..
hhahahahah tu pasal keje aku ngadap pc selama 8jam ok !!
rajin kan aku ???
:))

2~ aku x suka bergaduh .
ada percaya ? percaya lahhhhhhhhhhh .. even aku ni nmpk sgt lah kasar , garang & brutal tp aku x suker bergaduh berlawan cakap , berperang & mengadu domba.
kelihatan aku sangatlah baik yer puan² n tuan² ..
TAPI mereka² ahli keluarga ku kata aku ni kalau dapat membebel sangatlah menyakitkan halwa telinga mereka & keluarga mereka hahahahahaha adakahhhhhhh ?? kah kah kah!
siapa yg kerap kene bebelan aku ?
a) Lokong
sbbnya dia jek org paling kerap didepan mata ku .
kenapa dia kene bebel ?
kerana dia adalah org yg sangat rajin , dan kerana kerajinan dialah byk barang dapur aku lesap.
kemana ?
hahahahah mari kita carik !!!!
dan kerana lo po kepada lokong ini adalah katik , maka memanjat lah aku di merata dapur ..
'lokonggggggggggggg where's my wok ?'
hallooooooooooo apekkkkkkkk !!!!!
maka sesekali durhaka lah aku sbb memekik n membebel ..
hahahaha aku x bersalah ok!
b) Adam
anakanda ku ini sangat suka menyepah barang mainan .
kalau main sesaja aku x kisah , tp lepas satu , satu dia keluarkan mainan tetapi tidaklah pandai menyimpan semula .
haruskah aku diam ? nehi nehi nehi
'adam ingat kita ada seploh bibik ekkk ? asyik sepah sana , sepah sini ..
ooooo ingat mummy x penat yer , asyik kutip sana sini .. bla bla bla bla '
harus anakanda aku bertelinga tebal setakat 3thn ini.
c) Kakak² ku
aku bebel kat kakak² ku ?
bukan durhaka ok .. bebel tuk kebaikkan .. contoh nya
'korang ni boros tau , gaji sama jek lebey kurang ngan aku tp asyik ler x shukup duit.. korang mkn duit ehhhh ? saving la weiiii , korang makin tua ..bla bla bla kalau sakit bla bla bla
karang susah bla bla bla '
kah kah kah!!!
d) Anak buah aku si boboy
dia ni baru aku hantar go kolej negeri
'abg pandai² la carik kawan , hati² , jimat cermat bla bla bla bla '

see see kan aku dah membebel ..
bukan selalu ok , sekali sekali jek aku buka mulut tp kalau sekali aku buka mmg mkn dalam la depa .. insap la tu jugak !!!!

3~ aku x suka penyapu & mop
yesssss!!! aku mmg malas @ x suker ..
mujur Tuhan tu adil , bg aku suami yg sangat suka penyapu & mop .
hahahahaha kotor sikit ~
aku ~ 'yang , kotor la lantai ni'
lokong ~ ' ok .. jap lagi i mop '

hahahahaha kejikah aku ?
mana ada ... i x biasa la buat keje berat gitu . sakit pinggang ok!!

4~ aku x suka kalau tetiba jekkk ada org buat muka masam ngan aku .
hellooooooooooo .. kalau ada bende x puas hati sound derek la beb.
apa main muncung² neh .. kang aku ikat muncung tu baru tauuu .
ingat lawo la tuh kalau buat molot itik tu ..
lawo ker ?
huduh tauuuuuu ...
iiisssskkkkk mencik tauuuuuuuuuu!!!!
siapakah yg selalu buat gitu ????
meh aku ikat ..
meh lerrrrr .. ada berani ??


itu jek yg aku ingat setakat ni .. mcm ada byk lagi tp aku kene buat keje dulu ok.
aku adalah pekerja cemerlang , gemilang & terbilang ..
mari kita membilang hahahahaha pangggggggggg!

4 komen uolls ::

kojah said...

blog melatih kte utk kuat...

eddie dewanaga said...

gua tak suka...

- Liverpool FC
- taugeh...
- cerita Indon
- jantan berlagak
- awek mulut radio
- cicak, biawak dan katak
- drive slow!

jiejah said...

kojah
ahahaha betul² .. bila meluahkan sesuatu yg terbuku , rasa puas & rasa kuat .. kan kan kan ?

eddie
cesssss i like taugeh ..
yg lain² tu sama gak , sungguh x suker terutama citer indon .
damb !!!!

faqiha said...

sy pun xsukejgk tmpt sesak :P

NUFFNANG

Mr & Mrs Tan

Daisypath Anniversary tickers

ADAM IZZ ZAFFRAN TAN

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

ADEEL IZZ ZABAD TAN

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers