November 15, 2010

Minggu yg sakit

Salam.
hari minggu yg sakit.
bukan sakit yg sakit.
sakit org peknen ni mcm² kan , redha aje laaaa
since jumaat petang tu saya dah terasa² lain mcm
berdiri lama sikit terus terasa berpusing² dunia
tp sabtu pagi tu saya gagahkan diri buat² mcm x sakit
but bila menjelang t/hari saya x boleh bangun/duduk langsung
takut tumbang , so baring saja la sepanjang petang
incik tan pulak sibuk sbb ada majlis golf amal kat surau
ada sessi derma²an kot , ada makan² jugak
malas la saya nak kacau dia suruh bawa pergi klinik
mmmpppp agaknya dah biasa kalau sakit pergi sendiri klinik
sbbnya klinik depan rumah je ,drive pun 1minit jekkk
cuma saya takut nak drive , takut pitam masa drive
*
*
ahad t/hari baru saya pergi
itu pun muka dah muncung² campur kelat ekekeke
sentap wehhh ngan laki sendiri , saya terbongkang x berdaya
dia leh pulak gi gotong royong kat surau sempena nak buat korban
x risau ker kalau isteri dia ni yg terkorban kat rumah ??
grgrgrgrgrgr tp saya ni kalau marah pun senyap jek
malas nak bising² .. faktor penuaan kot hehehe
*
*
3kali doktor ambik bacaan darah saya
still normal , yg x normal hemoglobin saya jek rendah
maknanya kurang darah merah
doktor suruh pantau lagi sehari dua
kalau still pening sila lah serah diri kat hospital
then beraya lah dekat hospital egegege
tau risau incik tan tau , baru nak tya kene mkn apa
ubat apa bla bla bla
saya plak jahat , saja jekkk usik² adam kata mummy nak raya kat spital
biar dedi yg jaga adam pagi petang siam malam mcm mummy buat
adam dah merah² mata kat nak ikut mummy duk spital
terus ngada² saya nak mkn bubur sup
laju jekkk incik tan bawa saya pergi saujana utama
mkn kat ani sup utara
mmppppp baru rasa lega tekak mak yong
kebetulan sehari dua tu saya mmg x selera mkan.
*
*
sekian
ntah hapa-hapa saya citer
otak pening nak susun ayat.

3 komen uolls ::

♥ KELUARGA 17 ♥ said...

kalau tau akak gi ani sup utara...leh intai2 dr jendela umah... hehehehe...tena lunch kat situ dlm kul 1 kuttt.....hr ahad....

Izza - Jiejah said...

tena
lorrrrr sungguh kebetulan yer?
agaknya tena balik then akan sampai. sbb akak sampai sana dlm 2++ hehehe

Hajjah Noraini @Nanie said...

Salam Ziarah, emmm..kalau rasa tak selesa, jangan lengah2 check doktor..risau pulak auntie..

NUFFNANG

Mr & Mrs Tan

Daisypath Anniversary tickers

ADAM IZZ ZAFFRAN TAN

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

ADEEL IZZ ZABAD TAN

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers