November 26, 2010

Kisah adam to be "abang adam"

Salam.

Lama x cerita pasal chenta hati saya yg seorang ni kan?
biasa la kata org ragam budak nak beradik
makin ligat , makin notty ,makin sensitif huhuhuhu
selalu bikin mummy jiwa kacau , naik darah,naik angin,naik antu ekekeke.
saya kalau bleh mmg x nak marah² tp kadang² tu TERRRRRR
ye la , bila badan sakit² ,lenguh²,penat² - dia plak buat hal
mudah je saya nak marah ..
nasib baik dedi dia selalu jadi penyelamat ,saya pun dah bgtau
awal-awal pada incik tan ..kalau tgk saya nak marah tu,
cepat² la take over adam dr saya.
risau nanti laju plak tgn saya mencubit ekekeke .

bila saya makin sarat ni , dia makin manja
manja menjadi-jadi org kata.
saya tau dia jeles dgn adik dia ..uisssshhh belum lahir dah jeles
so,tiap kali beli barang tuk bebi .. saya suruh dia pilih
bgtau dia abang adam pilih untuk adik yer
then kalau belikan barang tuk adik , saya belikan dia sekali
puji lambung² sikit ..kata mummy sayang abg adam tp abg adam
kene tolong mummy jaga adik , adam kan abang hehehhe



malam semalam dia nangis² masa nak tidur
puncanya saya dah x larat nak tidur sambil peluk² dia
ye laaaa pinggang sakit oooooo
perut pun dah penuh ,tgn mana sampai nak peluk dia
sudahnya dia lari ke hujung katil sambil nangis teresak²
aduhaiiiii la anak ... kene la pujuk balik .
peluk² cium² ..
then dia cakap nanti bila adik keluar,adik x boleh sayang mummy
biar adik sayang dedi jekkkk , adam sorang je sayang mummy
bolehhhhhh ???
hahahaha layannnnnnnn ...



harap² bila adik dia lahir , dia x terasa sgt

harap² juga saya x leka layan bebi sampai lupa abg bebi ;-))



8 komen uolls ::

hajarus said...

ooo abg adam jeles ngan bakal adik ekkk... hrp2 biler adiknyer dah lahir t abg adam x jeles2 dah...

Lia @ Norli (Mamarempit) said...

biasa la...jeles...hehehe....

aNa d'sKoDenG said...

alahai adam..syian plak dengor citer ko jah

Jiejah @ Iza said...

hajar / mama
tu laaaa jeles nak beradik :-))

Jiejah @ Iza said...

diya
tu lerrrrr , ciannnnnn kdg tu tengok .. ye la budak besar nak beradik kan ??
selalu tu semuaaaaaaa diaa hahaha

strawberi said...

leka layan baby..jgn lupa abg baby..juga daddy baby...hihi

Che Sue said...

olohh olohh laa adam..sedih nyerr stetmen tu..jenuh laa mami nk layan nanti bila bebi dah mai..

Jiejah @ Iza said...

strawberi
hahahaha dedi bebi sure x lupa ekekek

che sue
tu lerrrr , jenuh la mummy nak layan tuan putera sorang tu hihi

NUFFNANG

Mr & Mrs Tan

Daisypath Anniversary tickers

ADAM IZZ ZAFFRAN TAN

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

ADEEL IZZ ZABAD TAN

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers