September 4, 2009

Mari membakar secara terbuka

bakar ayam yer kawan² , bukan bakar sampah hheehe
alkisah aku & oven .
sebenarnya aku dah lama teringin nak bakar ayam@binatang² lain
tp oven aku dipecahkan dek dak adam 3thn yg lalu huhuhu
so , impian tinggal impian ajek laaaa.
nak jadi cerita , masa pindah randah arituh
aku terjumpa toaster oven
ekekekek hadiah kawen kot ..bapokkkk lama wehhh .
tya la kawan² kot leh bakar ayam guna oven toaster
sbb gmbr kat oven tuh cuma roti ,pizza & sosej .
karang kalau aku bakar ayam ,ada lak yg x mentah hehehe
rupanya bulihhhhhhhhhhhh ... hahaha benggong tul aku.
semalam balik keje , bermulalah edisi memerap ayam .
ayam potong² ajek sbb oven tenit tu mana muat nak letak sekor tergolek.
perap² pastu simpan lam peti sejuk lebih kurang sejam .
jeng jeng jeng .... selepas 30minit .. slurrrppppppppppppp .
sedapppppppp banget .
nak resepi ?
pejam mata pun leh buat :~
~bawang putih - tumbuk
~halia - tumbuk
~cili merah - tumbuk
bahan tumbuk tadi campurkan dgn
~garam
~b/pepper
~rosemary
~sos cili
~olive oil
~lemon jus
semua bahan diatas gaulkan bersama ayam + kentang , then perap .
pastu bakar lerrrr dlm 30minit .
ini plak mayong kari + peria .
itu jek lauk berbuka aku semalam.
kari mayong yu x laku pun sbb semua org balun ayam bakar hehehe


9 komen uolls ::

SyaNa said...

adoii lazat nye ayam ko
nt nk buat gak ayam bakar

JiEjAh_DeEn said...

syana
buat jgn x buat .. kalau malas tu bakar jek ayam pastu mkn ngan salad hahaha

eddie dewanaga said...

toaster oven tu gua buat re-heat je selalu...

aianna said...

nampak best roasted chicken akak tu!thnx 4 the recipe!pasni leh cuba..dlu masa kecik2 aunty slalu buatkan skang dia xbuat dah lg..agknye dah lupa resipi..kekeke

JiEjAh_DeEn said...

eddie
kene cuba resepi yg mudah ni..rugi toaster tuh hehe

aianna
heheh cuba laa . mudah & sedap :D

ME said...

ayam bakar tu nampak best jer..

JiEjAh_DeEn said...

me
hehehehe mcm sedapppp!!!

ZARA 札拉 said...

hehehe~

seb abek aku view malam kak~

muahahha~

aku memang kejam~tak berani bukak sesiang hari~

Siti said...

isk..isk..sedapnya ayam tu...terliur mak buyung ni haaa...

NUFFNANG

Mr & Mrs Tan

Daisypath Anniversary tickers

ADAM IZZ ZAFFRAN TAN

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

ADEEL IZZ ZABAD TAN

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers