October 20, 2010

Salmon grilled + spinach + potato

Hahahahaha ambik tu tajuk meraban .
lamaaaaaaaaaaa saya x leh tercium bau salmon
so since deria bau dah ok , tekak pun dah kembali nak ok
adam plak asyik merequest salmon
jadi marilah kita main masak² salmon plak
lama sgt x masak nanti lupa plak cara² nya hahhaa
salmon grill
-perapkan dengan garam , lemon , oregano ,b/pepper & olive oil
-panaskan non-stick pan then grill sampai masak , ikut suka mcmmana
-bila dah masak - angkat , pan tu jgn cuci - masukkan sket air,didihkan
masukkan sedikit butter , b/pepper + kicap , perasakan ikut suka
tuangkan atas salmon
*
*
bayam tu x yah le bgtau masak mcmmana kan ?
tumiskan je dgn bawang putih & olive .
*
*
ada potato wedges , so saya sumbat sekali laaa
dah x de salad dlm peti saya hihihi
*
*
saya jek yg mkn gitu
incin tan & adam mkn dengan nasik
depa tu tekak melayu , saya tekak western hahaha

7 komen uolls ::

cik puan akish said...

terbek la punyer resipi....:)

SyaNa said...

adoi nyesal bukak entry ni
gile lapar weyy

Jiejah @ Iza said...

akish
meh ler cuba ..


syana
ayokkkkkkkkk eekekekke ...

A.I said...

masok je sni, nampak salmon. tengokkkk je salmon tingat kat jiejah. isk isk..

Jiejah @ Iza said...

AI
hahahaha aku ni kan ker kembar ngan salmon ekekekke

eynda said...

Terliur tengok salmon...

Jiejah @ Iza said...

eynda
tgh diet kan ?
bleh masukkan dlm list menu hehehe

NUFFNANG

Mr & Mrs Tan

Daisypath Anniversary tickers

ADAM IZZ ZAFFRAN TAN

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

ADEEL IZZ ZABAD TAN

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers