May 29, 2009

My Hometown ~ Kerinduan


Sekinchan .. korang pernah dgr nama tempat ni ?
pernah pergi?
tadi aku sungguh x de keje.. so menggoogle kejenya .
tetiba rindu ngan kg , terus google ..
huhuhuhu shantek kan pemandangan sawah padi ni.
di sini la aku dilahirkan + dibesarkan .
kat parit itulah aku berkubang time balik skolah
di tengah terik sampai kelam + hitam.
soooooo nostalgic .
tapi sekarang nan ado dah rumah kat area rumah aku dulu ,
semua dah pindah ke darat (ke tepi jln besar)
tapak rumah dulupun dah jadi lautan sawah padi.
aku rindu waktu pagi di bendang
aku rindu waktu petang angin menderu dr bendang
aku rindu burung putih yg berterbangan membawa khabar laut bergelora
aku rindu nak duduk dibawah rumah menghabiskan waktu senja
aku rindu nak tgk matahari terbenam dihujung bendang
aku rindu pada zaman kanak² dulu
tapi masa x akan kembali kan??
so , simpan saja segala kenangan indah itu .
sesekali rasa rugi jugak sbb adam x akan pernah merasa
keindahan alam semula jadi itu.
oh yaaaa , sekarang aku x duduk kat sawah padi dah ,
dah duduk tepi h/way huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa... :((
tp sesekali kalau balik kg aku tetap jua redah melawat kawasan aku membesar.
rugi betul kalau kenangan tu terpdam begitu saja .
aku ingat nak balik weekend ni aku nak snap gmbr sawah padi kitaorg ,
tapak rumah dulu pun dah x de ..di ratakan tuk membesarkan sawah.
sawah tu pun kitaorg sewakan saja ..x de saper nak buat .
nak jual sayangggggg ooo ..rege dia ? more than 100k :D
jadik pak cik kayo jappp kalau jual.
mmg superb oo gmbr² yg dia ambik .
korang baca la kat sinun .



7 komen uolls ::

ArPeGGiOS said...

waduhhhhhhhhhh...
gambar yang cantik. buat aku rindu zaman silam.

mamarempit said...

tekenang²...ikut nenek ke bandang....meradih...menanam...mengarat...memukol padi....kada da lagi dah....bilang kaganangan banar neh....

Rumah nenek di Sg Besar...huuu...skampong jua pang...kita...

JiEjAh_DeEn said...

arpeggios
tu lerr..windu kan ?

mama
wahhhhhh kulaan banar la tuh.
kg pun dah dekat :D
sg besar tu sepelaung jek dr sekinchan hahahaha

eddie dewanaga said...

gua pernah layan muzik band 'Les Sekinchan' dgn drama dia yg Opie berlakon tu dulu...

JiEjAh_DeEn said...

eddie
ahahahah les sekinchan ?
dah ingat² lupa camner lagu depa :P

SyaNa said...

owhh sekinchan ye..aku tau..esk aku lalu la nk ke pangkor
nnt aku ckp kt sekinchan ko rindu dia ye..

JiEjAh_DeEn said...

syana
akakakaka esok aku pun ado kat sekinchan ..meh ler singgah :D

NUFFNANG

Mr & Mrs Tan

Daisypath Anniversary tickers

ADAM IZZ ZAFFRAN TAN

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

ADEEL IZZ ZABAD TAN

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers