May 27, 2009

Ingin Mencuba Rasam ??

~credit to pak cik google~
korang pernah mkn rasam ?
sejenis masakan india mcm sup ..rasa masam² pedas sbb byk herbs.
arituh tingin nak mkn ..
godek² kat tmpt rempah² kat tesco tu terjumpa plak rasam powder ..
patutnya rasam tu kosong saja(seperti gmbr diatas)
tp aku kan pakar bab merosakkan resepi asal huhuhu

aku buat rasam daging + bendi.
rasanya dah mcm singgah daging .. kira halal laaaaa.
masuk tekak jadik lemak gakkk kan :P
esok lusa laaaa aku buat rasam bugil² saja.
semalam saje jekkk test power ..boleh laaa cuma kureng mashammmm.
dia kene masam² baru betul² nama nya rasam (rasa + masam) kot!
pastu goreng sosej .. tuang ajek sos cili yer anak² .
ini sgt mudah untuk org malas + kesuntukan masa :P (alasannnnnnnn)
pastu aku kan suka beli mende merepek² asal bkn guna duit aku..wekkkk!
biasa gak aku hala tmpt jual barang tuk org vege .
PIL akukan kebanyakan depa ber vege time CNY.
terus mata aku nmpk satay vege heheheheh wajibbb cuba .
untuk pengetahuan korang yg belum tau , mknan vege ni ada byk rasa ..
ada rasa ayam , udang , sotong tp semua tu pakai tepung kanji.
mcmmana nak buat ?
wajibbbb la aku x tau sbb aku beli sajekkkkk ekkekekeee.
satay nya besar² .. puas mkn .
no kolestrol
no fat
~ini lah rupa satay yg belum di masak~

korang kalau masak tu jangan goreng plak. golek² jek atas pan non-stick.




7 komen uolls ::

eddie dewanaga said...

sate veggie tu sedap ke jah...??

SyaNa said...

montok btol sate tu..sesuai la wey utk org yg diet mcm kite (diet lg ke kite ni??mcm da tersasar jek :p)
kekekee

JiEjAh_DeEn said...

eddie
nak kata sedap tu idak laaa tp bulih laaa wat lauk :D

syana
mmg montok oooo syana.

ArPeGGiOS said...

kalau perut lapo aku memang elakkan masuk blog nih...

abis meleleh air liur nih

kojah said...

adehhh, terliur

JiEjAh_DeEn said...

arpeggios
bulan puasa aku stop la menepek mknan wakakaka


kojah
aikkkkk :P

faiz's mommy said...

mmm.. ttibe je lapa la..

NUFFNANG

Mr & Mrs Tan

Daisypath Anniversary tickers

ADAM IZZ ZAFFRAN TAN

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

ADEEL IZZ ZABAD TAN

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers