August 25, 2011

Adeel 7month

As salam ramadhan 25.
hari ni x de cerita puasa , menu or raya .
mari kita cerita ttg dak bambam ini . kene apdet awal sket dikala hari ni adeel berumur 6bulan 3minggu 3hari . sbbnya masa adeel 7bln kita sibuk beraya ;-))
owwwhhh peel sangat lah byk sekarang .
peel yg kadang membuat mummy kurang pahala puasa sbb geram²
dugaan betul la puasa² ni hihi
*
- dah pandai angkat badan nak merangkak . mummy ada buh kat fesbuk ,tgk la peel dia kat sana. sila add kalau nak tgk . *mcm lerrr ada org kisah* hehe

- dah sangat pandai mkn , mkn byk plak tu . tgk la badan kan ? kalau x rumah dia suka mkn biskut milna - 2ketul sekali mkn x 2 sehari . kadang² mummy bg nestum beras merah 3sudu + 1sudu susu = licinnnn . tp bila bg bubur nasik dia x mo plak . bubur mummy masak x sedap kot ahahha . x per , nanti lusa kita start cuti mummy masak bubur cedap² ehh.

- mulut bising bercakap bahasa german . melayu idak , hokkien pun idak ekeke . kalau kita layan dia cakap lagi suka ..siap mengekek² lagi .

- gigi belum nmpk pertumbuhan lg ,tp semua mende nak geget . gusi pun dah keras .

- sgt suka berjalan² dihalaman asmara . nmpk kita buka pintu dia dah menggelupur.kamu ingat kamu selim yer nak ? rebeh bahu mummy dukung tau .kalau ngan daddy bleh la , daddy kan giant muahahaha .

- sgt kenal dgn abg dia nan seorg tu , kalau abg agah dia mcm haper dia punya suka tu . gelak ternganga² tp x keluar suara .
mummy interprem . gmbr lates pagi td .



*
*
*
ppsssttt : mummy dah turun 7kg ++ .
jgn naik 10kg masa raya sudah hahaha

5 komen uolls ::

lina said...

waaaaaa comel tul dak adeel ni.. mana gambar abang? suka plak tengok dak abang tu hehehehe... selamat berhari raya utk kamu dan keluarga ya jij... taking care respect laa boleh turun 7kg ..aku rasa aku bukan lagi turun tapi lagi naik kot habis baju keje sume ketat metat huuuuuuu

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

memang betul bambam Adeel ni. Gewwam aje tengok.

hehe...

Jiejah @ Iza said...

lina
gmbr abg nanti lepas raya kita jaja yer hihihi .


rina
ehehehe mmg bam bam , x leh kato apo akakaka

Intan & The Boys said...

kak, -7kg???

makan hati okeh. hehe.


adeel lebih kurang jaz je growth dia. cuma jaz dah memapah berdiri dan memanjat je. ye la kan, jaz tua sebulan dari adeel. adeel boleh! cecepat merangkak okeh. bagi mummy turun lagi 7kg pulak. hehehe.

Jiejah @ Iza said...

intan
x de la sebulan puasa turun 7kg , kan akak diet dari b4 puasa hihihi .

tu la , depa ni lebih kurang jek growth dia ..beza beberapa minggu je kan . tp jaz lg cepat , dah meniti kan ?

NUFFNANG

Mr & Mrs Tan

Daisypath Anniversary tickers

ADAM IZZ ZAFFRAN TAN

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

ADEEL IZZ ZABAD TAN

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers