August 17, 2010

Ramadhan ke7

Salam Ramadhan ke 7 , sekejap je masa berlalu
nanti pejam celik dah 12hr , pestu 25hr
pestu syawal .. huhuhu
-
saya agak sedih puasa kali ini
maybe sbb ini kali pertama saya mabuk kepayang dibulan Ramadhan
so jiwa agak merintih gitu sbb nya
- tak dapat solat terawih
- tak dapat ngaji , jgn kata ngaji - solat pun kadang rasa nak pitam
(x tahan dugaan ke sya ni ?? )
- tak dapat masak tuk berbuka ..sedih sgt sgt sbb saya ni mmg jenis x suka
ke bazaar ramadhan . byk mknan yg saya teringin tp x larat nak masak huhuhu
- tak dapat puasa penuh .. ini saya redha je sbb kesihatan x mengizinkan.
seawal pukul 8-9pg perut saya dah pedih sgt walaupun sahur pukul 5.30pg.
dpt la beberapa hari puasa setakat ni tp tu la , melepek je sepanjang hari melayan pedih perut.
nasi tomato.
gigih saya masak hari ahad tu ..kejap² goreng ayam , lepas tu baringgg hehehe
lepas tu masak nasik pulakk , lepas tu baring
sudahnya konon nak buat acar jelatah pun x larat
potong² timun buat ulam
tp lepas berbuka minum air sikit rasa ralat x de jelatah
gigih buat sekejap hiihi
ntah hape² peel ibuk mengandung ni .
-
ayam masak merah tu nmpk x merah kan ?
yeeee betullll sebab saya sendiri sekarang x tahan pedas sgt
so buatpun harus la x pedas.
adam sukaaaaa sgt ,
esoknya montak nasi tomato lagi
pengsan la mummy sayang kalau hari² buat nasi tomato
itupun dah mkn 2x , buka & sahur ..lagi x puas ke ?
-
untuk gantikan nasi tomato , semalam saya belikan dia nasi beriani
ada gak kaler kan ?
adam suka nasi yg kaler² hehehe
tp malangnya sikit je dia mkn
alasan - x sama mcm mummy masak
adehhhh!!!
tunggu mummy sihat ye sayang :-))

5 komen uolls ::

ammi said...

lahai siannya..masih sickness yer.Ammi dah bertambah okkey! setakat ni puasa penuh..masak jer tak penuh2 !hehehehe
masa sahur tu minumlah jus kurma..kasi tambah extra tenaga!

Jiejah @ Iza said...

ammi
bagusnyaaaa , cepat je hilang sickness ekk ?

kurma tu mmg dah jd kudap²an kot sejap early peknen dulu .. huhuhu but still uwekkkk uwekkk.
redha ajek laaa :-D

eddie dewanaga said...

seriously, nasi tomato lu bikin gua mau carik petang ini....


nasi tomato, here i come!!!

Jiejah @ Iza said...

eddie
haahahahaaaa berjaya guda lu akhirnya !!!!

Anonymous said...

Hello all

I agree with you written a very good text. I think that the subject is not completely exhausted. Waiting for more ...
And by the way see the election of Miss World: http://missvanilla.eu/

NUFFNANG

Mr & Mrs Tan

Daisypath Anniversary tickers

ADAM IZZ ZAFFRAN TAN

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

ADEEL IZZ ZABAD TAN

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers