January 3, 2011

Nasi ayam x cukup bahan

Salam isnin.
seronok cuti² 3hr sampai urat dah lemau nak gi keje.
*
Sabtu tu kami x kemana² , so pagi layan bekpes yg incik tan beli
lunch x masak sbb bekpes dah lewat
then lepas asar baru terasa perut lapar
incik tan ajak mkn kat luar tp saya sgtlah malas nak keluar
siyesss,rasa x larat dah bawa perut huhuhu
*
so selak² peti sejuk tgk apa yg ado
ado ayam , tomato , pak choy mmmpppppp
jadik le set nasi ayam x shukup sifat sbb x cukup bahan
saya kalau salad + timun x de selalunya mmg x buat la
cili merahpun pun x de nak buat sos nya tp tetiba jek otak saya *toinggg*
belasah je apa yg ada , janji rasa sos nasi ayam hihihi
ayam tu agak hitam sbb saya perap ngan kicap hahaha
tp sedap plak sos nasi ayam tu, saya share yer .
bahan² :
cilipadi 5-6biji
cili kering 2helai (helai ???) tangkai kot yer?
bawang putih
halia
cuka
garam
gula
* Blend kan aje semua tu , then masakkan sekejap tanpa minyak
takut sakit perut sbb guna cili kering kan.
rasanya not bad , sedap jek kat tekak saya & famili ;-)

7 komen uolls ::

lina said...

thks for sharing the recipe tak cukup sifat but nampak sedap ohhh rajin masak eh eventhough dah sarat ni huhuhuhu

Fadzli Amir said...

tajuk macam ngeri sikit...macam cacat..hehehe...apapun best..!!!

Izza - Jiejah said...

lina
ahahaha dah sarat ni makin malas nak keluar cr mkn ..masak tu sesekali jekkk dtg angin rajin ekeke ,nanti cuti lama rindu plak ngan kuali periuk belanga ekekek

Izza - Jiejah said...

fazli
hihihi tajuk ngeri ehhh ?
biasa la kalau otak dah tepu ;-)

Cik Ina Do Do Cheng said...

akak kalau dah tak de cili masak, tibai je cili kering.janji settel.

Izza - Jiejah said...

kak ina
kannnnnnn ? asal boleh mkn namanya hihihi

sssssssssssssss said...

saya silent reader jer kat blog ni..bru nak comment..sbbnyer nasi ayam tu nmpk best...ha..ha..anyway blog akak mmg best..kalau ader maser tgk2 ler blog sayer http://subaidisamat.blogspot.com

NUFFNANG

Mr & Mrs Tan

Daisypath Anniversary tickers

ADAM IZZ ZAFFRAN TAN

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

ADEEL IZZ ZABAD TAN

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers