September 21, 2011

Kisah Adeel warded 3d 2n @ DEMC

Adeel warded sbb cerybery + muntah² since jumaat petang . dah bawa pergi klinik dan doktor suruh monitor ..kalau 3hr still x elok kene bawa pergi hospital sbb takut kene rotavirus . tp baru 2hr mummy dah kecoh angkut anak g spital , badan dia agak lemah . menyusu muntah + yak , makan muntah + yak . pendek kata apa saja yg masuk mulut pasti keluar balik dlm masa setengah jam . so doktor decide tuk warded n bg drip . Alhamdulillah semalam dah boleh keluar , sambung bg ubat dekat rumah.
moga anak mummy ini sihat² selalu .
oh yeeee , anakanda mummy ni disahkan bukan kene rotavirus , doktor kata boleh tepuk tgn ekekeke. kalau rotavirus x dapek la kot nak keluar awal sbb effect dia lagi dasat . Alhamdulillah ,senang sudah hati mummy yg libang libu ni .
day 1 - punggah dik punggah , mummy rela dr anda merengek . adeel amuk² sbb tiub drip itu sgt mengganggu pergerakannya ..direntap² ,ditarik² tiub tu hehehehe . tgk la tiub terbelit kat peha montoks nya akakka.
penat main kita titun la pulak . seluar mmg x sempat pakai sbb dia cery bery kan ,kejap² yak ,kejap² gi cuci sampai tgn mummy naik beku main air dlm ekon  yg maha sejuk .demmm tul ekon.

tido lagi sbb x de kawan nak main . adeel cuma dgn mummy @ day 2 sbb daddy kerja n abang sekolah
petang tu abang datang , adik terus hepi² dapat main . terus sihat yer ko nak ?
abang adam sgt sayangkan adik dia ni , masa doktor cucuk tgn cari urat untuk drip ,abang berjemaah menangis dgn adik dia . tp yg sadisnya adik dah lama stop nangis abang still soksek soksek . walaupun abang sokmo meligan x hemggat dunia tp dalam hati ada taman oooo   ekekeke . semoga sayang kamu pada adik akan kekal hingga kehujung nyawa.

very the kampung okeh .. bentang selimut n lepaskan adeel melasak kat bawah . kalau atas katil asyik kene kontrol supaya x jatuh . adeel kan skrg tgh gigih merangkak . buntut pun main landing je kat mana dia suka huhuhu

day 3 - tido dulu sementara nak tggu billing. dah boleh balik . yahooooo.

16 komen uolls ::

ikatankasihku said...

keciannya dia..moga cepat sembuh yer

ammi said...

alooooo..sian dia..Hamzah dah pernah warded..harap2 tak akan ada episod warded lagi.

hajarus said...

siannyer adeel.... mg adeel cpt sembuh yer... ;d

Jiejah @ Iza said...

ikatankasihku
tu la ,kesian . skrg ni kene monitor aje laaa jgn berulang.

Jiejah @ Iza said...

ammi
kannnnn .. masa keluar tu siap ckp kat adeel "kita x mo masuk sini dah lain kali " ekekeke

Jiejah @ Iza said...

hajar
tq ..sama² doa adeel cepat sembuh ;-))

K.Nor said...

ciannyer tengok adeel gitu iza.. agaknya musim muntah skrg ya.. baru td ramai geng2 kat fb cakap benda yg sama sbb luqman k.nor pun kena gak muntah2 ni dr semalam lg.. dah 8x muntah.. ni dah ok sket.. alhamdulillah...

Mama2Q said...

Alhamdulillah dah baik kan..cian adeel...sedih bab ceta yg abg sgt sygkan adiknya tu...terharu...sob sob...

kasihibu said...

moga dah sembuh sepenuhnya si kecik yg encem tu
dik ada iras rupa dadynya tau!!!

Jiejah @ Iza said...

kak nor
penyakit musim raya agaknya ..ramai gak anak kwn² yg x sihat huhu . moga luqman pun cepat sihat ye .

Jiejah @ Iza said...

mama2Q
hehehe tu la , masa tu mcm nak gelak ada ..mcm nak nangis pun ada tgk perangai abang . jenuh nurse dgn doktor pujuk abang , bkn pujuk adik . dia nmpk tgn adik berdarah² ,lagi kuat sembam muka kat tilam hehehe kesian sungguh kot dia tgk adik sakit kene cucuk .

Jiejah @ Iza said...

kak eja
tq ..adik mmg copycat sang daddy ekeke

syanasaid said...

sakit2 pn comel
tp kesian tgk melepek jek ngan tgn kena cucuk gitu
:(

Jiejah @ Iza said...

syana
hahahaha budak kecik mmg comey jek ,cuba mak budak yg sakit ??? terus rupa cam makcik-makcik ahahha

elise said...

salam...baru ketahuan adeel masuk wad...jaranggg sangat dah bukak fesbuk/belog...huhuhuhu...

cepat sehat ye adeel comei!

Cik Ina Do Do Cheng said...

alah cian adeel masuk ward. harap dia cepat sembuh ye. akak paling tak tahan kalau tengok budak baya ni kena cucuk. seriau. lagi part ambik darah memang cian nak pandang.

NUFFNANG

Mr & Mrs Tan

Daisypath Anniversary tickers

ADAM IZZ ZAFFRAN TAN

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

ADEEL IZZ ZABAD TAN

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers