September 30, 2011

Adeel 8 bulan

As salam .
apdet sempena bambam mummy 8bln .
Alhamdulillah besar sudah anak ini setelah jerih perih membesarrkannya ekekeke poyo jek mcm anak dah umur tahap matang 18thn padahal baru 8bln .
budak bambam ini sgt byk cekadaknya sbb dia tau kot lamaaaaaaa mummy daddy tunggu tuk dapatkan dia heehehe ..ngada ler ko , babab nanti .
 1- dah tumbuh 3batang gigi , 2dibawah + 1diatas.
2- kuat makan ..adehhhhhh , tp x suka bubur nasik . dia suka biskut milna dan juga creamy soup . x hagak² okeh dia punya demand . tp apa saja yg mummy daddy abang makan semua dia nak . kalau x bg merasa la ko tgk dia amukan serta meratap hiba mcm x bg mkn 5bln hohohoho
3- menyusu every 2-3jam sekarang oooo . lotih mummy asyik kejenya bancuh susu .kalau siang x per ,mlm pun dia bantai asyik ngamuk nak susu lately . geget kang !!!!
 4- duduk dah stabil , x de goyang² inul dah tp sesekali terlentang jugak la kalau tgh xcited main . x padan ngan belum pandai jln ada hati mau larik kalau abg adam dia pura² nak kejar . mummy la jadi mangsa sbb dia tarik² kain baju nak panjat badan konon nak larik ekekeke mujur x tervogel mak ko nak ! haha
5- merangkak dah dpt beberapa step tp cepat give-up dia ni .kalau nak cepat terus la dia menyusur mcm ular sampai terhantuk² mulut kat lantai . bibir pun dah pernah berdarah sekali ekekke
6- kalau nak tido tggu dia mengantuk tahap babun ,kalau ngantuk lite² toksah la carik pasal gi tidokan dia . leh buat dia amukan mcm kene dera potong tangan hahahha

7- tido siang sekejap² sgt buat mummy sakit jiwa tp dlm pada masa yg sama suka jek sbb boleh buat alasan x nak masak ahahahha
8- dah pandai cebik² kalau mummy hantar nursery .kalau daddy yg hantar elok plak.
9- suka sangat kalau dpt keluar berjalan , sonyap ajek la dia tgk kiri kanan + org ramai .
10 - oh ya , berat dia yg lates 8.8kg sahaja . turun mendadak masa warded aritu tp jgn tertifu ,dia masihhhhhhhhhhhhhh berat & hantap hokay  ekekke

oke lah , itu saja apdet tuk 8 bln . apa-apa nanti masukkan dlm entry 9bln pulak hehehe

6 komen uolls ::

Intan & The Boys said...

tu dia....perkembangan adeel lebih kurang jaz je kak.

tak lama lagi lajuuu la tu merangkak nanti akak yang tak larat kejor tengok2 dah bawak sofa, tengok2 dah bawak meja makan. hehehe~

Jiejah @ Iza said...

intan
hahahhaa tu la ..mau kurus mak dia kan? ecehhhh hahaha

K.Nor said...

comelnyer hero dia :)

Mama2Q said...

cute bambam tu...

Jiejah @ Iza said...

k.nor
kecik² comel la hehehe

Jiejah @ Iza said...

mama2Q
byk akal sekarang huhuuh

NUFFNANG

Mr & Mrs Tan

Daisypath Anniversary tickers

ADAM IZZ ZAFFRAN TAN

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

ADEEL IZZ ZABAD TAN

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers