December 1, 2009

Rich Chocolate Pudding Vs Rendang Daging

semalam balik kerja rasa² macam nak makan nasi , separuh hati lagi mcm nak buat puding ceklat .. hai la hati , hai la nafsu makan hehehehe .
sudahnya saya lebur je daging korban buat rendang tak berbuah tapi berkuah dan berkentang .
suka suka saya jek nak campak apa dlm tu .. ini kes org malas nak masak sayur . kentang tu pebret incik tan , so kira mcm sayur la kan . lepas tu saya top-up dgn telor dadar , mkn dengan nasi panas² .. mmg lupa diri kejap . sedapppppp sgt rendang ni , daging nya lembut ...
tiba-tiba teringat kalau mkn dgn ketupat palas sure lagi sedappppppppp huhuhu raya tadi x jumpa ketupat palas pun :-(
lepas tu gigih pulak saya buat rich chocolate pudding , saya ambik resepi dr mana ntah . ya ampunnnnnn sungguh lupa tp dr blog² mkn yg saya selalu terjah la kot . resepi pun ingat² kat kepala jek .. korang nak resepi ??? sedappppp bg saya sbb dia xmanis sangat . terasa pahit coklat tuh :-D
resepi yg saya ingat² lupa
~agar² powder
~susu tepung 1/2cawan
~gula 1 cawan - sy buat 1/2cwn je sbb saya x suka manis
~air 4.5 cawan
~secubit garam
~esen vanilla 1/2 sudu
~tepung jagung 4 sudu
*butter 3 sudu
- campurkan semua bahan kecuali butter .
- masak hingga mendidih , kecilkan api then masukkan butter
- kacau sampai sebati
*** ada gak yg saya survey² letak 2-3 keping roti yg di blend . boleh cuba lain kali.
semalam saya kehabisan stok roti :-P

6 komen uolls ::

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

pergh kak!
meliur daku!

Izza - Jiejah said...

zara
jemput jemput hehehehehe

Redbloodsnow said...

adehhhh...mengoda napsu mkn sungguh weh kak jie...hehe

Izza - Jiejah said...

zie
alololo mknan belen tunang arituh x de belen kaaa ?? pos sini sket hahahaha ;-P

eddie dewanaga said...

nasik2 ni gua kurang sikit, tapi kalau chocolates tu, adoi... tembak gua terus!

Izza - Jiejah said...

eddie
hahahaha jauh ngat nak main tembak²...

NUFFNANG

Mr & Mrs Tan

Daisypath Anniversary tickers

ADAM IZZ ZAFFRAN TAN

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

ADEEL IZZ ZABAD TAN

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers